El dimecres 18 de novembre d’enguany, a la Sala Modernista del Casino de Vic i en el marc de la programació cultural de l’Ateneu de Vic, s’ha representat l’obra Tot Assajant Marat-Sade, de Peter Weiss, per part de l’Aula de Teatre de la UVic-UCC.
Aquesta obra, estrenada el curs passat, posa en escena als pacients de la casa de salud mental de Charenton, dirigits pel Marquès de Sade, representant la persecució i mort del revolucionari francès Jean Paul Marat.
Ens en parla una de les responsables de la direcció escènica, la Dolors Rusiñol:
“Per a l’Aula de Teatre, l’elecció cada any de l’obra que representarem constitueix tot un repte perquè, partint del nombre d’homes i dones que som, hem de trobar una peça amb un repartiment equilibrat i una temàtica interessant i engrescadora. Així doncs, a mesura que el grup es coneix a través del treball formatiu del primer semestre, pensem i busquem fins que la intuïció ens porta cap un text o un altre.
Aquesta vegada, des dels primers exercicis d’entrenament actoral vam veure com constantment anaven apareixent personatges bojos, actituds de rebel·lia, …, situacions que ens varen conduir cap a Marat-Sade, un gran text que ens parla de la Revolució en majúscules i qeu planteja el dubte de si la verdadera revolució es produeix canviant la societat o canviant-se un mateix. Una reflexió profunda explicada des de l’artifici teatral, el teatre dins el teatre: uns personatges que representa que són bojos posen en escena una obra sobre la Revolució Francesa que ha escrit i dirigeix el Marquès de Sade per provocar els “ciutadans”, els nous “nobles” que visiten el sanatori.”
Fitxa tècnica
Títol: Assajant Marat-Sade, versió lliure de l’obra Marat-Sade, de Peter Weiss. Direcció escènica: Helena Pla i Dolors Rusiñol. Interpretació: Nil Sobrevies, Judit Camps, Jordi Homs, Eli Llaurador, Mercè Piqué i Carles Sànchez. Escenografia i Vestuari: Jordi Lafon. Il·luminació: Lluís Quintana. Agraïments: Carme Cané, Eva Marichalar-Freixa i Taller de les Fades