Notícia publicada a l’Apunt el dia 4 de maig de 2023

La Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia va dedicar ahir a la Sala Mercè Torrents un sentit homenatge al professor de Psicologia Manel Dionís Comas, amb motiu de la seva jubilació. El degà de la Facultat, Eduard Ramírez, va presidir l’acte, en què va afirmar que “és un reconeixement i un elogi a la seva trajectòria docent, i que tot i que l’homenatjat no pot ser avui entre nosaltres a causa de la malaltia que pateix, el sentim més a prop que mai”. El professor Antoni Tort i el catedràtic de la UAB i amic personal de l’homenatjat, Ramon Bayés, van ser els encarregats de dedicar-li l’encomi.

Antoni Tort es va centrar en la trajectòria professional de Manel Dionís Comas, afirmant que “ha deixat una petja rellevant en tots els llocs on ha exercit la seva professió, que s’ha desplegat en diferents facetes, totes elles relacionades amb el benestar de les persones”.  També va manifestar que “aquest és un acte de reparació o de justícia, quan la lliçó no pot ser dita pel professor que s’ha jubilat, perquè ha anat marxant discretament”.

Per la seva banda, el catedràtic Ramon Bayés va explicar la relació d’amistat que manté amb Manel Dionís Comas des que li va dirigir la tesi doctoral “Influència dels factors psicològics en la gènesi i en el manteniment del comportament no fumador entre els infants i els adolescents”. Bayés va explicar com Manel Dionís Comas es va convertir, a finals dels 80, en el segon psicòleg de cures pal·liatives a Espanya i que “gràcies a ell, se’m va obrir una porta meravellosa que va orientar el meu treball de recerca i docència a la Universitat i el de molts altres psicòlegs cap al camp dels malalts terminals i el sofriment”… Llegir més

Enllaç al vídeo del acte