La setmana passada, del 19 al 23 de febrer de 2024, un grup de 15 estudiants juntament una professora acompanyant de la Niederrhein University of Applied Sciences (Alemanya) i una professora de la Paris Lodron Universität Salzburg (Àustria) van participar en l’intercanvi d’experiències educatives i de formació amb els estudiants del Doble Grau CAFE-MEP i del Grau en MEI.

Des de la Unitat Internacional de la FETEP es va organitzar una setmana per complir amb la seva part formativa i acadèmica en la qual s’hi van involucrar professorat i professionals d’administració i serveis.

El context geogràfic i cultural de la UVic-UCC juntament amb l’acadèmic, va ser el que va fer iniciar aquesta col·laboració i intercanvi, per això, la setmana va començar amb una situació a la ciutat de Vic i als diferents Campus de la UVic-UCC la qual va ajudar a entendre molts conceptes acadèmics i no acadèmics que van anar veient la resta de dies. Per destacar, la visita formativa als espais d’educació de la Masia de la Torre dels Frares, Aula Teresa Buscart i Aules Montessori, on es va portar a terme un taller amb els materials de la pedagogia Montessori.

Acadèmicament, a les aules de la UVic-UCC, els estudiants visitants van formar part d’algunes de les classes juntament amb els estudiants locals i el professorat docent de les assignatures. També van fer visites a dues escoles, concretament a l’escola Andersen (Vic) i l’escola Mare de Déu de la Gleva (Les Masies de Voltregà) en les quals, tant els infants com els/les mestres van estar molt implicats en la visita i els van preparar i deixar participar a sessions impartides a les aules.

Pels visitants, l’objectiu d’aquest intercanvi és conèixer la formació dels estudiants de mestres, l’organització del dia a dia de les escoles catalanes per així poder-ho contrastar amb els diferents sistemes educatius dels que els visitants provenen i aprendre de la seva experiència pedagògica i internacional a la vegada.

Per la FETEP no només és un aprenentatge acadèmic pels estudiants locals, professorat i personal d’administració i serveis, sinó que també aporta el valor afegit de la internationalisation at home perquè la participació de tota la comunitat universitària, tant en la preparació prèvia com també durant la seva estada, fan possible la seva benvinguda i obren les portes a futurs projectes internacionals de recerca, mobilitat i intercanvi amb les universitats visitants.