El professor Joan Soler va ser l’encarregat de pronunciar la glossa de l’Associació de Mestres Rosa Sensat, que el passat 10 de setembre va rebre la Medalla d’Honor del Parlament, en la categoria d’or. El Parlament de Catalunya obria, amb el lliurament d’aquest guardó, els actes institucionals de la Diada Nacional.

Joan Soler va basar el seu discurs en deu punts essencials que justifiquen que l’Associació de Mestres Rosa Sensat sigui mereixedora d’aquesta distinció. Soler, que és doctor en història de la pedagogia i president de la Societat d’Història de l’Educació dels Països de Llengua Catalana, és un gran coneixedor de l’Associació de Mestres Rosa Sensat. Aquest estiu, amb motiu del número 400 de la revista Perspectiva Escolar dedicat monogràficament a la història dels 50 anys de l’Associació, Joan Soler va publicar, juntament amb les mestres Maria Nadal i Anna Palomar, un article centrat en el període entre 1983 al 2015.

Joan Soler Mata

Joan Soler, durant la glosa | Foto: Rosa Sensat

Podeu llegir el discurs complet a El diari de l’educació.

L’Associació de Mestres Rosa Sensat, creada el 1965, promou la renovació pedagògica per la millora de l’educació. Un dels seus principals objectius és treballar per la millora i l’actualització pedagògica dels professionals de l’educació, la consecució de l’escola democràtica i el foment de la llengua catalana.