En la imatge destacada d’aquest post hi podem veure a un jove Joan Anguera, fent una representació improvisada al pati de l’Escola Andersen, quan ell era mestre en aquest centre. La instàntània correspon a principis dels anys setanta, quan l’Escola Andersen es trobava en una casa unifamiliar del barri de l’Estadi. En efecte, en Joan Anguera va ser mestre, pocs anys més tard va treballar de professor d’expressió dramàtica a la recent creada Escola de Mestres de Vic,  on hi va treballar durant els cinc primers anys.

En Joan Anguera rebrà l’homenatge de la Universitat d’Estiu d’enguany,  perquè és un actor que ha tingut una estreta relació amb l’educació, com a mestre i com a docent universitària. Una persona molt escaient d’homenatjar en aquest curs que commemorem el 40è aniversari de la creació de l’Escola de Mestres. L’encomi de l’acte el farà la professora Dolors Rusiñol, una de les actuals professores d’expressió dramàtica de la Facultat. Una professora que ha seguit el camí iniciat per Joan Anguera, que donava importància a aquesta matèria en els centes educatius.

Amb Joan Anguera s’homenatja per segona vegada un professor del nostre centre a l’acte d’inugruació de la Universitat d’Estiu.  L’any 2005, va ser homenatjada la professora de matemàtiques M. Antòni Canals, amb un encomi d’Antoni Tort, l’acte va comptar amb una nodrida participació de la nostra Facultat.

Homenatge a Joan Anguera, actor, professor d’interpretació, gestor i director teatral.
Encomi a càrrec de Dolors Rusiñol, professora de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes de la UVic-UCC

• 31 de maig, a les 19.30 h.
  • Sala de la Columna de l’Ajuntament de Vic, C. de la ciutat, 1