Els alumnes de segons curs d’Educació Social van rebre la visita de les activistes Uma Alcaide Jawo, Neene Kummba Mballo i Bintou Mballo. Uma Alcaide Jawo és la presidenta de Far Gambia, una associació sense ànim de lucre per a l’empoderament de les dones gambianes, i membre del projecte Chat Plus de l’UAB, que té com a objectiu principal prevenir la mutilació genital femenina mitjançant l’activació de joves pertanyens a les comunitats on encara es practica a Europa; Neene Kummba Mballo i Bintou Mballo són voluntàries en aquest projecte.

Van parlar de la interculturalitat i la seva relació amb la llengua a través de temes com la identitat, el racisme, la integració o la mutilació genital femenina, tractats amb rigor, empatia i amb una visió crítica -també amb humor- a partir d’experiències pròpies. Les tres activistes són parlants de fula, i van ensenyar una cançó a l’alumnat: Fulbe Afruca, de Ndongo Dara Ju, que parla de la importància de les arrels i de la llengua. Una dinàmica de sensibilització que pretén, en paraules seves, “compartir i reflexionar sobre la importància de visibilitzar, respectar i valorar l’enorme diversitat lingüística i cultural d’aquesta terra”.