foto-greuv

ACTIVITAT INVESTIGADORA

LÍNIES DE RECERCA

Ciutadania, immigració i educa

Territori i educació

RELACIONS NACIONALS I INTERNACIONALS

Durant l’últim any, membres del GREUV han fet estades de recerca a:

  • CEIFO Centre for Research in International Migration and Ethnic Relations. Stockholm University
  • University of Illinois at Chicago
  • Centre for Equity in Education. Manchester University
  • Stanford University
  • Oxford University
  • Edinburgh University• Faculté de Psychologie et Sciences de l’Éducation. Université de Genève
  • Institute of Education. London University (Curs 2012-2013)

A més, el GREUV col·labora habitualment amb altres grups, xarxes i entitats de referència com són: GRES (UdG), ESBRINA (UB), EMIGRA (UAB), CREA (UB), entitats com l’IGOP (UAB), la Fundació Jaume Bofill i l’Àrea d’Educació de la Diputació de Barcelona.

FORMACIÓ D’INVESTIGADORS I D’INVESTIGADORES

Membres de GREUV són docents al Màster Interuniversitari d’Educació Inclusiva, al Màster universitari en Pedagogia Montessori (0-6 anys), al Màster Interuniversitari en Estudis de Dones, gènere i ciutadania, i al Màster universitari en Professorat d’Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes, tots ells impartits des de la Universitat de Vic.

Així mateix, i en aquests moments, diferents membres del GREUV estan dirigint una quinzena de tesis doc- torals, majoritàriament en el marc dels programes de Doctorat de la Universitat de Vic.

APORTACIONS A LA SOCIETAT

Les recerques del GREUV pretenen oferir dades i criteris per a la millora del sistema educatiu: pel que fa als resultats acadèmics, pel que fa a la reducció de les desigualtats i de l’augment de l’equitat, i pel que fa a la vinculació de l’educació al seu context social i cultural.

Algunes de les aportacions del GREUV han orientat l’establiment de polítiques públiques en el camp de l’escolarització i de l’acollida de la població immigra- da; han ajudat a optimitzar els recursos educatius existents en el territori; han donat a conèixer el patrimoni pedagògic; han donat pistes per a l’avaluació de processos d’innovació i canvi per a la millora de les escoles. Recerques totes elles que han revertit també en la formació inicial i permanent del professorat de tots els nivells educatius, d’infantil a la universitat.

RECERQUES EN CURS

“Educació i petits municipis”. Projecte finançat per la Diputació de Barcelona

“Documentació, interpretació i difusió digital del patrimoni educatiu produït entre 1936-1939 a les escoles de Barcelona. Els dibuixos de la infància”. Projecte I+D, finançat pel Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.

“Escoles, famílies i èxit. millorar els vincles per millorar els resultats”. Projecte finançat per la Fundació Bofill

“Demoskole: Democràcia, participació i educació inclusiva als centres educatius”. Projecte I+D, finançat pel Ministerio de Economia y Competitividad.