foto-grad

ACTIVITAT INVESTIGADORA

2001_Es forma en el marc del que en aquell moment era el Departament d’Educació Especial de la Facultat d’Educació de la Universitat de Vic.

2005_Grup de Recerca Emergent (GRE) (Expedient: 2005SGR00160)

2009_Grup de Recerca Consolidat (GRC) (Expedient: 2009 SGR 704).

Actualment el GRAD està integrat a la “Red CIES” (Colaboración para la Inclusión Educativa y Social), una xarxa conformada per grups de diferents univer- sitats estatals: Universitat de Vigo (que és la coordi- nadora), Universitat de Cantàbria, Universitat de Se- villa, Universitat Autònoma de Madrid i Universitat de Vic.

LÍNIES DE RECERCA

  • Aprenentatge cooperatiu i autoregulació de l’aprenentatge
  • Processos de formació i assessorament a professionals de l’educació per a la millora de la pràctica educativa
  • Disseny universal de l’aprenentatge (universal design for learning)
  • Competències comunicatives en l’alumnat amb discapacitat
  • Anàlisi i millora de pràctiques de inclusió escolar en centres d’educació infantil, primària i secundària obligatòria.

L’objectiu general del GRAD és l’estudi dels aspectes relacionats amb l’atenció a la diversitat i la inclusió de tot l’alumnat en els centres escolars comuns.

El GRAD vol oferir als docents eines i recursos degudament fonamentats que els permeti atendre tot l’alumnat, siguin quines siguin les seves característiques i necessitats educatives, dins les aules comunes.

RECERQUES EN CURS

2010-2013: Estudi de casos sobre el procés d’assessorament del programa de suports educatius del Projecte PAC (EDU-2010-19140).

2008-2012: Projecte MELISA, comunicador intercultural: Comunicació entre metges i pacients en assistència primària a Catalunya.

2006-2010:Projecte PAC: Programa Didàctic inclusiu per atendre a l’aula l’alumnat amb necessitats educatives diverses. Una investigació avaluativa (SEJ2006-01495):

 

  • Programa CA/AC (“Cooperar per Aprendre / Aprendre a Cooperar”)
  • Conjunt d’eines i actuacions adreçades al professorat perquè ensenyin a treballar en equip dins de l’aula i a aprendre en equip.
  • Programa DUEM (Disseny Universal i Ensenya- ment Multinivell)
  • Conjunt de procediments, recursos i actuacions que permeten al professorat programar les seves classes per a tots els alumnes.
  • Procés de Formació/assessorament per a la millora de la pràctica educativa
  • Conjunt de pautes i d’instruments que guien la implementació dels programes en els centres que ho sol·liciten.