Una setmana després de posar-se en marxa la creació de forma col·laborativa d’un Mapa de Mestres ja hi ha geolocalitzats 417 mestres que s’han graduat a Vic, que treballen en 216 centres i serveis educatius.  Aquesta iniciativa ha circulat ràpidament per les xarxes socials i esperem que encara ho faci més, perquè encara pensem que hi ha mestres que, quan la coneguin, també hi voldran ser.  Ajuda’ns a difondre el Mapa de Mestres.  Es pot fer obrint el formulari que trobareu aquí.

Entre les principals curiositats que destaquem, hi ha molts mestres que quan han consultat el mapa han notat amb estranyesa que hi apareix “Vich” i altres noms de població ben estranys.  Això és degut al fet que tenen l’idioma del navegador configurat en castellà: si es canvia en català o en anglès Vic apareix tal com ha de ser.  És curiós que google utilitzi la versió prefabriana d’aquest i altres topònims en la seva versió en castellà. Suposem que algú amb l’interès d’afeblir la normalització lingüística de la llengua catalana ha tingut prou influència per fer creure a google que Vic en castellà s’escriu d’aquesta manera.  Sigui com sigui, no fan més que el ridícul. I, això sí, molts hem après una cosa: que teníem l’idioma del nostre navegador d’internet configurat en castellà.

Un altre fet que hem constatat és que moltes escoles no tenen número del carrer.  Segurament per la seva importància o perquè dins la seva població tothom ja sap on són.  Això, però, és un problema a l’hora de geolocalitzar, ja que google maps quan no hi ha número situa la geolocalització al principi, final o meitat del carrer. Quan hi ha més d’un mestre en una escola sense número donen geolocalitzacions diferents. En aquest cas, des de l’equip que som darrera el mapa de mestres, anem ajuntant els mestes d’una mateixa escola en un mateix punt.

El problema de geolocalització és encara més important si, a l’hora d’introduir les dades, ens en deixem alguna. Així, per exemple, una mestra que només va posar que la seva escola era a Espanya, sense carrer, número ni població, google maps va situar la seva geolocalització a la Puerta del Sol de Madrid: vaja, al famós quilòmetre zero. En canvi, un mestre que va posar el carrer i el número de la seva escola però no la població, el va situar als EEUU: resulta que a Houston (EEUU) hi ha el carrer Belfort, i l’han situat allí, quan era el carrer Bellfort, de Manlleu, on hauria d’anar.

Alguns problemes de geolocalització no són provocats per la poca informació en introduir les dades. L’Escola Lloriana de Sant Vicenç de Torelló està situada a la carretera de Vila-seca sense número,(evidentment!). Doncs alguns dels mestres que hi treballen ens els ha situat ben lluny, al municipi de Vila-seca i Salou.  Un tema que ja hem arreglat. També cal tenir en compte que en alguns moments, com el migdia del dia 17 de gener, hi va haver problemes amb el servidor i si vau entrar les vostres dades en aquells moments no han entrat a la base de dades.

Per acabar, una abraçada a tots i totes les mestres que us heu graduat a l’antiga Escola de Mestres i a la Universitat de Vic.  Una abraçada ben forta a aquells que treballeu en centres educatius més allunyats de la ciutat de Vic on vau estudiar.  Veure’us  geolacalitzats a l’Aragó, Illes Balears, Guinea Bissau o EEUU ens fa adonar del llarg abast territorial que tenim en aquest aniversari dels 40 Anys de l’Escola de Mestres. Estem fent un mapa de mestres de forma col·laborativa, que fa xarxa i ens ajuda a conèixer on som entre les diferents promocions de mestres.