El Dr. Victor Grau ha tancat aquest dimarts 24 de maig la nova edició de “ciència amb ritme”, que des de l’any 2013 li ve encarregant Cosmocaixa.

El projecte va adreçat a centres UEC de tota Catalunya, i la idea del projecte és proposar als centres la construcció d’un instrument musical. La proposta de cada edició ha estat un instrument que fos atractiu per l’alumnat, prou senzill, útil i lligat a la ciència. Es proporciona als centres una guia pràctica de construcció i adreçat als formadors, una guia didàctica per treballar els conceptes físics amb l’instrument construït. Des d’aquest curs s’elabora també una guia sobre tècniques de decoració i una altra sobre la seva interpretació amb la implicació de músics professionals. A banda de treballar les habilitats constructives i científiques, la proposta té també l’objectiu d’incidir en l’autoestima i cohesió d’aquest tipus d’alumnat, en greu risc d’exclusió social.

Des dels seus inicis en que va participar només un centre de Barcelona (Marti Codolar) fins a l’actual edició amb més de 23 centres inscrits, els alumnes han pogut aprendre física construint objectes com una escultura levitant, una caixa de fum, uns altaveus multimèdia, una guitarra elèctrica, un caixó flamenc i enguany un baix acústic de dues cordes. Podreu veure els baixos creats pels alumnes exposats a Cosmocaixa.

L’èxit del projecte ha fet que des d’enguany s’ofereixi també al CaixaForum Sevilla i al CaixaForum Saragossa, on properament es faran els respectius actes de cloenda. La bona acollida del projecte fa preveure que el curs vinent el projecte s’ofereixi des de tots els CaixaForums d’Espanya.