Del 15 al 19 de gener, un grup d’estudiants d’Educació Social de la Universitat de Vic, acompanyats del professor Jon Telford, han visitat algunes entitats socials a Birmingham (Regne Unit). Les entitats visitades són: St. Paul’s Community, Anawim, Sähëlï Hub i Jericho Foundation. Totes elles destaquen per estar relacionades amb l’àmbit comunitari, ja sigui perquè van començar amb iniciatives del barri, o perquè a partir de la detecció d’una necessitat van començar a actuar molt directament amb la comunitat.

Al Cannon Hill Park, on es troba ell Midlands Art Centre

La majoria de les entitats les van posar en marxa membres del mateix barri, no neixen per iniciativa d’un professional extern que detecta necessitats, sinó que és la pròpia comunitat que s’apodera i gestiona les necessitats del mateix barri. És per aquest mateix fet, que en aquests projectes la comunitat s’involucra i les entitats adquireixen un sentit més comunitari.