Un grup d’estudiants de 3r i 4t curs del grau en Educació Social,  acompanyats pel professor Marcel Barjuan, han realitzat un viatge a Dublin del 22 al 25 de gener. La finalitat d’aquesta experiència ha sigut viure i conèixer en primera persona com es treballa en l’àmbit social en un altre país, concretament amb persones sense llar i drogodependència. El viatge ha permès els estudiants ampliar i aprofundir coneixements de la realitat social i alhora gaudir d’una estada on han pogut apropar-se a la cultura i la història d’Irlanda, i practicar la llengua anglesa.

Grau Educació Social UVicUna de les experiències que més va impactar i enriquir els estudiants va ser el voluntariat que van fer amb DubSimon Comunity, que va consistir en un recorregut nocturn amb diferents voluntaris per zones establertes repartint menjar, begudes calentes i roba d’abric a les persones sense sostre. L’endemà, van fer una visita a les oficines centrals de l’entitat, on els van fer una explicació de com funcionava l’organització i van anar a veure un servei d’allotjament de curta durada per a persones sense llar.

També van visitar un centre on atenen gent amb drogodependències, la institució Ana Liffey Drug Project, on un professional va explicar als estudiants les funcions del centre i les inquietuds que tenen vers el centre i la professió.

Les i els estudiants han valorat molt positivament el viatge, que consideren que ha estat molt enriquidor pels vincles que han establert amb els altres membres que van participar-hi i alhora per l’experiència d’aprenentatge en l’àmbit social que han viscut.