En el marc de l’assignatura Didàctica de les Ciències Socials II, les alumnes de cinquè de doble grau de Mestre d’Educació Infantil i Primària amb menció en llengua anglesa han participat aquest semestre en el Projecte El nostre poble que es realitza a tercer de primària de l’institut-escola Mossèn Cinto Verdaguer de Folgueroles. Inicialment la directora de l’institut-escola va venir a la universitat a fer una xerrada per explicar com funcionava l’escola i com treballaven els projectes. Posteriorment  va invitar a les estudiants i al professor a anar a conèixer l’escola, el grup de tercer de primària i el seu projecte, cosa que es va fer el dia 25 de novembre. Aquell dia les mestres van organitzar una visita per descobrir el poble amb els nens i així les nostres alumnes van conèixer els nens i el poble.

Un cop feta la visita es va encarregar a les alumnes la preparació d’un material per treballar els diferents llocs del poble que vam visitar aquell dia. Les alumnes de la universitat es van posar a treballar i discutir quina seria la manera més idònia per dur a terme aquesta tasca. Van veure la necessitat de fer una gimcana pel poble on a partir de diferent proves amb els grups cooperatius que hi havia a la classe anirien recordant i reforçant les diferents idees que havien après en la sortida inicial.

El dia 8 de desembre les alumnes de doble grau van anar a l’escola però sobretot per Folgueroles a posar en pràctica aquestes idees pensades a la universitat. Concretament a fer que els infants anessin fent diferents proves amb un mapa per tal d’orientar-se i d’aquesta manera fixar els diferents coneixements que tenien del poble de Folgueroles. Quan van acabar l’activitat es va fer una fotografia de grup per recordar aquella jornada de col·laboració entre l’escola i la universitat.