En el decurs de la primera quinzena de març, un grup de professors de la UVic-UCC s’han desplaçat a Diatock, al Senegal, en el marc d’una acció de cooperació iniciada fa una anys per l’Ajuntament de Vic.

Aquesta cooperació es va concretar en la construcció d’una escola nova per a la comunitat de Diatock, en la regió de la Casamance, pel grup d’arquitectes de la Delegació d’Osona del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya. La delegació universitària estava formada per Mercè Carrera, Pilar Fàbregas, Ramon Sitjà, Miquel Pérez i Jacint Torrents. Aquest darrer com a cap de l’expedició. El grup ha estat assistit per Pau Casanyas en tasques logístiques i informàtiques i ha comptat amb la col·laboració de Montserrat Bosch per l’Ajuntament de Vic i l’ajuda del cooperant Antoni Tenas que ha tingut cura en tot moment del benestar  dels expedicionaris durant  la seva estada a la Casamance.

L’objectiu del viatge era comprovar i concretar sobre el terreny la possibilitat d’enviar alumnes de pràctiques dels graus de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, per tal d’adquirir experiència amb alumnes en contexts educatius, culturals i socials diversos. I contribuir, en la mesura que sigui possible, en la millora de la docència a l’escola Diatock 2 i en el creixement professional i personal dels nostres practicants.

Amb aquest objectiu properament s’obrirà un nou període de matriculació de pràctiques 3 per a alumnes dels graus de mestres que desitgin posar a prova els coneixement adquirits durant la seva formació universitària i confrontar-los amb les exigències d’una pràctica educativa en un model, una cultura i una societat molt diferents però que cada dia son i seran també, més nostres.

Vídeo Diatock 2018