Les estudiants que aquest curs 2023-2024 han cursat l’assignatura optativa “Dinamització de bebeteca” de la Menció Cultura i Llenguatges de la Infantesa (Grau de Mestre en Educació Infantil), impartida per la professora Vanesa Amat, han dut a terme escenes poètiques i narracions literàries a les aules d’infants de 3 a 6 anys de les escoles El Petit Miquel de Vic i Voltregà de Sant Hipòlit de Voltregà.

En el cas de les escenes poètiques, cada grup d’estudiants va triar poemes amb un mateix fil temàtic (la nit, el bosc, el cel, els colors, el mar i animals o objectes que volen), d’autors diversos, com per exemple Ramon Besora, Salvador Comelles, Joan Maragall, Josep Vallverdú, Olga Xirinacs, Núria Albó o Joana Raspall. Cada escena començava amb un ritual d’inici (una capseta de música, un pal de pluja, etc.) i la recitació acompanyada d’objectes i instruments creant entre tots els membres del grup un conjunt harmònic que va captivar els infants. La proposta implica tenir cura de tots els detalls, relacionant aspectes literaris, musicals, d’arts visuals i dramatització, per poder oferir una experiència estètica i literària que connecti amb la sensibilitat dels infants, els permeti conèixer i gaudir de la poesia, de la música de les paraules i desenvolupar l’atenció i l’escolta.

Pel que fa a les obres narratives, estaven relacionades amb algun dels poemes i se’n va fer una lectura dramatitzada acompanyada d’objectes per facilitar la connexió dels infants amb les obres. Les vivències, tant poètiques com narratives, es van dur a terme en tots els cursos del segon cicle d’infantil, de manera que les estudiants van poder veure les reaccions d’infants de diferents edats en un context real d’aula i també van poder conèixer de primera mà l’experiència de la biblioteca de l’escola Voltregà, dinamitzada per la mestra Isabel Muntañá.