Una quarantena de nois i noies del projecte “9 a Vic” que impulsa l’Ajuntament de Vic a través de l’Oficina Municipal d’Acollida han participat durant tot aquest semestre als tallers d’educació social, juntament amb estudiants de segon curs del Grau en Educació Social de la UVic. Dimecres passat es van concloure els tallers, que han permès a tots els participants de fer un intercanvi d’experiències.

Aquest projecte ha permès, d’una banda que els nois i noies que va poc que han arribat a la ciutat poguessin aprendre la llengua, mentre que els estudiants d’Educació Social han après a ensenyar-la. Més enllà d’un intercanvi lingüístic, el projecte també ha suposat un enriquiment cultural per a tots els participants, ja que han après a cuinar, a conèixer aspectes dels països d’origen dels nouvinguts, o aprendre com es diuen els aliments en altres països tot visitant els establiments vigatans, a tall d’exemple.

La idea d’aquests tallers va sorgir de l’Oficina Municipal d’Acollida, i s’ha treballat des de l’assignatura d’Acció Socioeducativa amb Persones Adultes. Ambdues parts coincideixen que el resultat ha estat molt positiu i no descarten continuar creant espais d’aprenentatge conjunts als quals s’hi puguin sumar altres espais i col·lectius de la ciutat.