El 18 de maig hi va haver al teatre Atlàntida de Vic l’acte central de celebració dels 40 anys de l’Escola de Mestres. Va consistir en un gran espectacle, produït per DiacVic, que va comptar amb la participació de molt professorat i alumnat de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes.

En els parlaments inicials, el degà del centre, Eduard Ramírez va agrair la participació i implicació de totes les persones que van fer possible l’espectacle. En el seu discurs el degà va destacar que:  “mirar enrere enforteix la mirada de futur del projecte que continua”.

L’acte va comença amb música de l’Orquestra Inclusiva de la UVic, dirigida magistralment pel professor Lluís Solé, que va composar la música de l’espectacle. Una orquestra que va acompanyar les corals que van participar en l’acte i que també va posar música als entreactes. Entre les corals cal destacar la participació de la Coral de la UVic, dirigida per Sebastià Bardolet, que va comptar amb el reforç de les corals infantils de l’EMVic, l’escola de música de Vic.

Durant l’acte es va projectar un vídeo, realitzat i produït, professor Miquel Pérez, amb la col·laboració d’UMedia. Es tractava d’un film amb una selecció de 12 testimonis de la història de l’Escola de Mestres i de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, que van tractar sobre els orígens i evolució del centre, així com d’alguns aspectes clau en què el centre ha estat capdavanter.

Margarida Tió i Dolors Rusiñol

Molt aplaudit va ser el diàleg entre les actius i professores del centre, Dolorts Rusiñol i Margarida Tió, que a partir d’unes fotografies dipositades a l’arxiu de la UVic. Un diàleg que recollida idees de la professora Assumpta Fargas i tenia un guió elaborat per les professores Carme Rubio i Mia Güell, en el qual es destacava algunes persones que, amb la seva activitat, han aixecat l’Escola de Mestres i la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes.

També hi va haver un moment pel record. Un vídeo amb imatges dels espais buits de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes recordava el professorat i personal d’administració i serveis que ens han deixat durant aquest anys. També es van repartir unes postals, dissenyades per Anton Granero, amb un petit text de cada un de tres antics professors i quatre antigues professores que han deixat una forta petjada al centre.

Un grup d’alumnes actuals van protagonitzar un vídeo, on apareixien de forma simpàtica i al final posava unes frases del perquè volien ser mestres.

L’acte va créixer en intensitat al final. Primer amb l’entrada a l’escenari d’unes precioses lletres que portaven alumnes de la primera promoció de l’Escola de Mestres, unes lletres que recordaven temes relacionats amb l’educació i l’Escola de Mestres.

L’apoteosi final va ser el cant d’aniversari Tot comença amb una idea… Estrenat per l’ocasió,  amb lletra de la professora Vanesa Amat i música de Lluís Solé, que dirigia l’orquestra i corals. El públic dempeus va fer un llarg aplaudiment que va ser obsequiat amb un bis de la tornada de la cançó. Era el punt i final d’un emotiu acte, que va comptar amb la participació de moltes persones, sense les quals no hauria estat possible.

Per si us el vau perdre o voleu tornar a reviure’l,  a través d’aquest enllaç teniu el vídeo de l’acte sencer que va retransmetre en directe el 9TV.