El Consell de Direcció de la Universitat de Vic, a proposta de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes, va acordar el dia 24 de maig de 2011 de concedir, amb la conformitat del Patronat de la Fundació Universitària Balmes, el títol de Doctor Honoris Causa per la Universitat de Vic al Sr. Emili Teixidor Viladecàs pel valor inqüestionable de la seva obra literària que n’ha fet un dels escriptors més reconeguts de la llengua catalana i un dels clàssics moderns de la literatura, tant per a infants i joves com per a adults. Moltes de les seves obres estan ambientades a la Plana de Vic i s’inspiren en vivències de la seva infantesa.

La cerimònia va tenir lloc el dia 23 de febrer de 2012, a les 18.00h, a l’Aula Magna de la UVic.

Llibre de l’acte d’investidura:

Video de l’acte d’investidura: