Alumnat d’educació infantil, primària i secundària de 36 centres escolars provinents d’Osona, el Bages, el Vallès Oriental, el Solsonès i el Moianès, han posat en comú a l’Aula Magna els treballs artístics portats a terme en el marc del projecte Art i Escola que impulsa ACVIC, Centre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona amb el suport de la UVic i altres entitats.
El projecte Art i Escola, que enguany arriba a la vuitena edició, té per objectiu promoure i donar valor a la presència de l’art a l’escola proposant un tema de reflexió que sigui prou ampli perquè es pugui treballar de forma interdisciplinària des d’àmbits tan diversos com les ciències socials, les ciències naturals, l’educació visual i plàstica, la tecnologia, les matemàtiques o la informàtica. Enguany, el tema proposat ha estat el refugi, entès com a lloc físic de protecció, però també com un valor simbòlic.
La novetat d’enguany és que els grups han presentat els seus projectes d’una manera original fent ús de l’escenificació i la teatralització. En total s’han presentat 37 treballs, els quals es podran veure exposats en diferents formats com ara vídeo, fotografia, pintura, dibuix, escultura, instal·lació o acció, al Centre d’Arts Contemporànies de maig a juliol.
El programa també inclou jornades de treball adreçades al professorat, que serveixen per posar en comú el treball que s’està portant a terme a les escoles i fer assessorament sobre els continguts i la metodologia emprats. Les professores del departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències de la Facultat de Ciències Humanes, Montsita Rierola i Assumpta Cirera, col·laboren en el projecte realitzant l’assessorament als centres i als educadors.