Els alumnes de quart de doble grau de magisteri de Primària i CAFE dins l’assignatura Didàctica de les Ciències Socials II han participat aquest primer semestre en un projecte de treball que porta per nom Treball interdisciplinari de ciències socials i educació física. Aquest projecte es realitza amb l’escola Bellpuig de Sant Julià de Vilatorta.

Inicialment en Dani, mestre d’educació física de l’escola i ex alumne de magisteri de la UVIC, ens ve a veure i ens fa una xerrada per explicar-nos totes les tasques que fa un mestre d’educació física a l’escola.

A partir d’aquí, des de l’assignatura de Didàctica de les ciències socials, se’ls hi posa als alumnes de la universitat, la tasca de preparar un treball de totes les dues àrees (educació física i ciències socials) amb el treball de les etapes històriques, dirigida als alumnes de quart de primària de l’escola del Bellpuig. Els alumnes universitaris s’organitzen en 5 grups de treball, les cinc etapes de la història (prehistòria, antiga, medieval, moderna i contemporània), per preparar una sessió d’hora i mitja per dur a terme a l’escola.

Després de tres sessions de treball a la universitat on han pensat, dissenyat i preparat aquesta sessió, el dia 10 de desembre han portat a terme la sessió a l’escola. L’objectiu com dèiem era poder treballar les etapes històriques dins l’àrea d’educació física.

                                                                          

La sessió ha estat un èxit, i tot i el fred que hem passat durant la sessió, els alumnes de quart de l’escola del Bellpuig han gaudit molt de la iniciativa. Per part dels alumnes de quart de magisteri de doble grau de cafe i primària també ha estat un gran aprenentatge real, on els ha permès veure els punts forts i febles que té una sessió interdisciplinari d’aquestes característiques.