El dimarts dia 16 de març es va presentar a la nostra facultat el llibre El treball cooperatiu: una estratègia per ensenyar i aprendre des de les ciències socials, publicat el desembre de 2016. Un llibre coordinat per Antoni Gavaldà de la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona, del qual en son coautors els professors del departament de Didàctica de les Arts i de les Ciències Joan Callarisa i Jacint Torrents. El llibre es pot descarregar gratuïtament a partir d’aquest enllaç.

Professors de Tarragona i estudiants de 3r de primària de Vic

La presentació va consistir en una explicació teòrica, debat i posada en pràctica de treball cooperatiu a dos grups que realitzen didàctica de les ciències socials aquest semestre, al matí amb el grup de tercer del Grau en Mestre en Educació Primària i, a la tarda, amb el grup de tercer del doble grau en MEI i MEP. La sessió la van dirigir el mateix Antoni Gavaldà i en Víctor Grau, que juntament amb Josep M. Pons-Altés formaven l’expedició de tres professors de la Facultat de Ciències de l’Educació i Psicologia de la Universitat Rovira i Virgili que ens van visitar.

L’aprenentatge cooperatiu és una estratègia metodològica ben present al nostre centre, aquest curs com a novetat, informem que conjuntament amb la Fundació Roca Galés hi ha convocat un premi a un TFG dels nostre centre que tracti sobre cooperativisme i aprenentatge cooperatiu. Podeu consultar les bases aquí.