El dia 7 de maig, els alumnes de 2n del grau d’Educació Social de la UVic van rebre la visita de les aprenentes de català del Programa AFEX (Aprenem Famílies en Xarxa), un projecte creat per l’Escola Bambú de Casa Àsia. Van venir 11 mares i 6 alumnes voluntaris que estan fent el servei comunitari en el programa AFEX de l’Institut Antoni Pous i Argila de Manlleu, acompanyades de l’Imma Franquesa, directora del centre, i de Marta Casas, la professora que coordina el servei comunitari. És un grup de mares d’alumnes de l’institut que aprèn català amb l’ajuda de les seves pròpies filles o fills, o d’altres alumnes de l’institut que parlen diverses llengües, sobretot amazic i dàrija. Les sessions estan dinamitzades per una persona jove d’origen amazic que ha viscut personalment el procés migratori i que parla la mateixa llengua que les estudiants adultes i voluntaris joves del grup, la Fàtima Akallouch. Per un dia, les aprenentes van passar a ser professores d’amazic del grup d’estudiants universitaris que van poder experimentar què significa l’aprenentatge oral d’una llengua que té una fonètica i una gramàtica tan diferents a la pròpia. No els va passar per alt la dificultat que implica aprendre una nova llengua ni l’alegria que es sent quan s’és capaç de dir una paraula o una frase en ella.

Aquesta sessió s’emmarca en el projecte de Treball Transversal que agrupa les assignatures de segon curs Acció Socioeducativa amb persones adultes, Acció socioeducativa en l’àmbit laboral i Llengua i Societat, que posa en valor la relació entre les diferents àrees d’estudi. El projecte és una bona mostra aprenentatge plurilingüe, intercultural, intergeneracional i multinivell d’adults, que facilita la inclusió social i laboral de les aprenentes.