El Premi Rebost de Pensaments 2025-2026, convocat pel MUVIP i la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia, ha estat atorgat a Clara Padrisa Fragoso pel seu treball “Que aprendre sigui sinònim de curiositat”. El certamen, que té com a objectiu reconèixer les aportacions reflexives de l’alumnat d’Educació Social, està dotat amb 300 euros i celebra el Dia Internacional de l’Educació Social.

El relat guanyador és una invitació a repensar l’aprenentatge com un procés vinculat a la curiositat i a la superació de creences limitants. Clara Padrisa reflexiona sobre la importància de respectar els ritmes individuals, la necessitat de crear espais segurs per a l’aprenentatge de les persones i el valor del pensament crític per desmuntar imaginaris socials que perpetuen desigualtats. A través de metàfores com “El calaix dels mitjons”, l’autora denuncia l’ordre simbòlic dominant i proposa una mirada inclusiva que abraça la diversitat. El treball premiat va ser elaborar en el marc de l’assignatura Acció Socioeducativa amb Persones Adultes, tutoritzat per Anna Gómez.

El jurat, format per Aleix Blancafort, Josep Casanovas i Itxaso Tellado, ha destacat la profunditat del relat, la qualitat narrativa i la connexió amb els valors de l’educació social. El treball es podrà consultar al MUVIP, tant en format físic com digital, per tal de difondre aquesta reflexió entre la comunitat educativa.