L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) ha concedit un nou doctorat industrial (DI) a la UVic-UCC. Es tracta d’un projecte que ja està duent a terme Ivan Sánchez, professor del grau de Psicologia i membre del grup de recerca M3O en el marc del programa de doctorat en Cures Integrals, i és el primer doctorat industrial que obté la nova línia de recerca Envelliment Saludable i Diversitat Funcional. Sánchez duu a terme el doctorat a l’empresa on ja treballa, la Fundació Privada Sant Andreu de Castellcir, titular de la residència per a persones grans La Ginesta (Castellcir). El coordinador del grup M3O, Javier Jerez, és el director de la tesi mentre Montserrat Celdran, de la Universitat de Barcelona, n’és la co-directora.

Actualment, Ivan Sánchez està fent un doctorat industrial sobre l’eficàcia del mètode de validació de Naomi Feil en la motivació i satisfacció de l’equip de professionals sanitaris a persones amb demència i parteix de la conveniència d’aprofundir en tècniques d’intervenció alternativa a les habituals, i més en concret en l’anomenat mètode de validació. Es tracta d’una eina de comunicació per a persones grans desorientades i mal orientades que utilitza l’empatia per sintonitzar amb la realitat interna de la persona, reconeixent les seves emocions i sentiments i preservant la seva dignitat. Sánchez ja ha fet una prova pilot de l’aplicació d’aquest mètode a la residència La Ginesta, que ara ampliarà a 5 centres més i a 60 professionals de diferents punts de l’Estat espanyol. El seu objectiu és demostrar l’eficàcia del mètode en la motivació i satisfacció dels professionals per poder-la aplicar, posteriorment, a altres residències amb les mateixes característiques.

L’element essencial d’un doctorat industrial és que l’objecte de la tesi doctoral de l’estudiant giri a l’entorn d’un projecte de recerca estratègic de l’empresa o entitat on fa la seva formació investigadora, sempre en col·laboració amb una universitat. El Pla de Doctorats Industrials té com a objectiu contribuir a la competitivitat i a la internacionalització del teixit industrial català, captar talent i formar doctors i doctores per a les empreses dins els projectes d’R+D+I.