Aquest article ha estat elaborat per l’alumnat de l’assignatura Drets dels Infants i Joves del Grau d’Educació Social de la Universitat de Vic – UCC.
El passat dijous 20 de novembre es va celebrar el Dia Internacional de la Infància. Des de l’assignatura Drets dels Infants i Joves del Grau d’Educació Social vam voler sortir de les aules per fer sentir la nostra veu i reivindicar els drets dels infants i joves.
A partir dels informes treballats a classe, que exposen les realitats catalanes, vam identificar diverses problemàtiques que ens preocupen:
- Situacions d’abús sexual cap a la infància
- Falta d’habitatge i condicions de vida dignes
- Ús i impacte de les noves tecnologies
- Dificultats en l’àmbit educatiu
Amb cartells elaborats per nosaltres vam traslladar a la ciutadania les realitats que viuen molts infants i joves de Catalunya i d’arreu. A més, vam fer la lectura d’un manifest per denunciar la vulneració d’alguns drets recollits a la Convenció dels Drets dels Infants (1989).
Manifest del Dia Internacional de la Infància
Avui, 20 de novembre, Dia Internacional de la Infància, els alumnes del Grau d’Educació Social de la Universitat de Vic sortim a manifestar-nos per reivindicar els drets que s’estan vulnerant.
Actualment, a Catalunya, un 34% dels infants viu en situació de pobresa. La Convenció dels Drets dels Infants, a l’article 27, estableix:
ART. 27 – DRET A UN NIVELL DE VIDA ADEQUAT
Tots els nois i noies tenen dret a un nivell de vida adient per al seu desenvolupament físic, mental, espiritual, moral i social. Els pares i les mares, o altres persones encarregades del noi o la noia, tenen la responsabilitat de proporcionar les condicions de vida necessàries per al desenvolupament del noi o la noia. Els estats han de donar suport als pares i mares per garantir aquest dret.
Avui dia, veiem que la situació no només es cronifica, sinó que empitjora. Davant la poca efectivitat del sistema, nosaltres, com a futures educadores i ciutadanes, hem sortit a denunciar la contínua vulneració dels drets dels infants.
Article elaborat per l’alumnat de l’assignatura Drets dels Infants i Joves del Grau d’Educació Social. Universitat de Vic – UCC.



