Convidat per la Societat Catalana de Física, el professor Victor Grau ha presentat un treball a les XII Jornadas sobre la Enseñanza de la Física. Organitzades per la Real Sociedad Española de Física, van tenir lloc a Burgos els passats 14, 15 i 16 de setembre.

Les jornades estaven centrades en la formació del professorat, i va presentar un treball sobre les idees d’alumnes i professors sobre el que és l’electricitat. L’estudi parteix del TFG realitzat per l’exalumna de Mestre d’Educació Primària Alba Ruf Cantalejos sobre una escola pública de l’Hospitalet de Llobregat i una concertada de Barcelona. A més dels resultats d’alumnes i professors de primària obtinguts en el TFG, el treball inclou resultats d’alumnes de 1r curs del grau de Mestre d’Eduació Infantil i del doble grau Mestre Educació Infantil/Mestre Educació Primària de la UVic,  alumnes dels màsters de formació de professorat de secundària de la UB i la UPF, així com mestres en actiu de Primària.

victor grauParal·lelament i convidat pel govern de la República del Panamà a través de la Secretaria Nacional de Ciencia, Tecnologia e Innovación (SENACYT), el professor Víctor Grau va tancar pel setembre la darrera fase del projecte “Comunidades de Aprendizaje de Profesores de Física”. El projecte va començar pel febrer, assumint la tasca de formar en didàctica de la física a una seixantena de professors de física de secundària de tot l’Estat seleccionats per la SENACYT.