Durant la setmana del 26 de febrer al 3 de març 2024, Mar Beneyto Seoane, professora i responsable del projecte de Pràctiques Internacionals al Marroc de la FETEP a la UVIC-UCC, projecte coordinat conjuntament amb el professor Miquel Àngel Alabart, ha visitat la regió de Nador i Oujda del Marroc. La visita ha tingut diferents propòsits, un d’ells ha estat iniciar nous marcs de col·laboració amb el país de destinació.

Un dels nous marcs de col·laboració ha estat acompanyat per la Regidora de Cooperació Internacional de l’Ajuntament de Vic, Elisenda Carrera, la directora del Casal Claret ,Anna Larios, i una tècnica del mateix servei, Susanna Fernández. La institució d’acollida ha estat el Centre Baraka de Nador, amb el qual la UVic-UCC hi té un conveni de col·laboració per pràctiques des de fa més de 10 anys. Durant els primers dies de la visita, s’han programat diferents activitats, entre elles, la visita a l’Ajuntament de Nador on hi va haver la rebuda de la Sra. Khadija Ahmadouch, vicepresidenta del Consell de la Comunitat de Nador, amb qui es pretén establir nous vincles de col·laboració. Al llarg de la setmana també s’ha pogut participar en una sèrie d’activitats formatives i culturals organitzades pel Centre Baraka, com ara la visita a la Delegació d’Artesans de Nador, ANEPECA , l’Entraide Nationale, Mujeres por África i el RdR  de Nador. A part de la gestió de la col·laboració, aquests dies també han servit per aprofundir en la comprensió de l’entitat d’acollida i per establir nous vincles amb altres centres, on un dels objectius ha estat desenvolupar nous convenis de pràctiques per a estudiants de la UVIC-UCC. A la vegada, també s’ha pogut començar a acordar la tasca formativa entre la FETEP de la UVic-UCC, el Casal Claret i el Centre Baraka. Aquest intercanvi ha estat dissenyat amb el suport del professorat responsable del Projecte de Pràctiques Internacionals al Marroc, el qual ha identificat les necessitats formatives i organitza part de l’acció educativa que se’n deriva.

Un altre propòsit de la visita ha estat establir contacte amb la Universitat Mohamed I d’Oujda, obrint la porta a futures col·laboracions acadèmiques i de recerca. La professora Beneyto va reunir-se amb el degà de Faculté Pluridisciplinaire de Nador de la Université Mohammed Premier d’Oujda que té la seu a la població de Selouane i va ser convidada al 1r Col·loqui Internacional titulat “ChatGPT dans l’enseignement supérieur” organitzat per l’ École Supèrieure de l’Éducation et de la Formation d’Oujda al municipi de Saidia.