El grup de 2n curs del doble grau en Mestre d’Educació Infantil/Mestre d’Educació Primària (menció en llengua anglesa) ha tancat aquesta última setmana de maig el Seminari intensiu de Pràctiques I amb una estada a Cal Mata (Saifores, Baix Penedès). Dilluns i dimarts les estudiants i l’estudiant d’aquest grup, junt amb les professores de l’assignatura de Pràctiques I, Isabel Carrillo i Esther Fatsini, van desplaçar-se en aquesta casa de colònies, que és la masia on va viure la mestra i pedagoga Marta Mata i Garriga (1926-2006).

En aquest emblemàtic espai van fer la cloenda del seminari, amb un programa d’actes que dilluns va incloure la visita a diverses escoles rurals del Penedès i un taller sobre instantànies pedagògiques. L’endemà dimarts, van dedicar el matí a un monogràfic sobre la figura de Marta Mata, a càrrec del professor Joan Soler, que va organitzar una dinàmica per recórrer l’exposició Marta Mata Garriga. Educació democràtica, una utopia?, va impartir la conferència Els drets de l’infant en el projecte pedagògic de Marta Mata i va fer una visita guiada a la biblioteca de Cal Mata.

L’assignatura de Pràctiques I, que s’imparteix el 2n semestre de 2n curs del doble grau, consta d’un seminari setmanal de gener a l’abril, una estada intensiva a les escoles durant el maig i un seminari intensiu de tancament. Aquesta és la primera vegada que la cloenda del seminari es va fer Cal Mata. La sortida va permetre reflexionar d’una manera “més pausada” sobre el procés formatiu portat a terme al llarg de l’assignatura, en paraules de les dues professores que imparteixen l’assignatura.