Una seixantena de persones, entre docents i estudiants, van participar aquest dimarts, 28 de maig, a l’acte de cloenda de l’estada de pràctiques a l’escola que els alumnes de 1r del Doble Grau en Mestre d’Educació Infantil – Mestre d’Educació Primària han portat a terme al llarg del curs 2014-2015.

La cloenda, organitzada pels mateixos alumnes en el marc de l’assignatura Didàctica i Currículum Escolar, que imparteix el professor Josep Castillo, tenia com a objectiu fer un agraïment públic a la trentena de mestres que des de l’octubre fins al maig han acollit els estudiants un matí a la setmana. La iniciativa s’emmarca en el Pla de Millora i Innovació en la Formació dels Mestres (MIF) i compta amb la col·laboració de totes les escoles de Vic, juntament amb la regidora d’Ensenyament de la ciutat. És el segon any que es porta a terme i té com a finalitat que l’alumnat conegui la realitat escolar des del primer curs.

L’acte de dimarts, que es va fer a la sala Segimon Serrallonga, va aplegar mestres de les escoles de Vic, professorat del Doble Grau i tots els alumnes de 1r d’aquesta titulació. Després de l’obertura a càrrec del degà, els estudiants van llegir diversos fragments dels seus diaris de camp i van presentar un vídeo, que recollia les principals sensacions, experiències i emocions viscudes durant l’estada a l’escola, a més dels principals aprenentatges adquirits al llarg del curs. La segona part de l’acte va anar a càrrec del professor universitari Joan Badia, formador de professorat d’Educació Infantil, Primària i Secundària, que va fer una breu reflexió sobre la seva experiència com a docent i sobre el paper dels centres escolars en la construcció de la identitat dels futurs mestres. L’acte es va acabar amb un petit refrigeri.

A continuació, els alumnes que han participat en l’experiència ens en ofereixen algunes reflexions:

PRIMERES VIVÈNCIES A L’ESCOLA

Il·lusió i nervis a flor de pell per començar una nova etapa, una nova experiència. Això només és una petita part del que vam sentir el primer dia que vam posar els peus a l’escola, el lloc que s’ha convertit en casa nostra durant un matí cada setmana, i on els infants i els i les mestres han esdevingut part de la nostra família.

IMG-20150526-WA0010editDurant tots aquests matins hem anat omplint un sac d’emocions, experiències i aprenentatges. Hem après a estimar l’ofici de mestre/a encara més del que ho fèiem abans. Els infants ens han ensenyat a veure el món a través dels seus ulls. Hem descobert que tots tenim alguna cosa que ens fa especials, i que és això el que hem d’estimar i valorar de nosaltres mateixos i dels altres. Tants i tants records que hem anat guardant a les nostres memòries i que sempre recordarem amb nostàlgia.

Valorem molt positivament la gran oportunitat que se’ns ha donat només de començar a formar-nos per a la professió que hem triat i, a més, ha permès adonar-nos que la nostra elecció no ha estat equivocada i que realment som el que volíem ser. I és que volem ser mestres perquè…

  • Creiem que l’educació és la resposta a les preguntes que el nostre món no vol fer.
  • Hi ha uns nens i unes nenes que ens esperen per créixer i transformar el món en l’espai humà que somniem.
  • Volem treure dels alumnes tot allò bo que porten dins.
  • Només amb educació i cultura els nens i nenes podran esdevenir veritablement lliures.

Per últim, voldríem donar les gràcies a tots els i les mestres que ens han acollit a les seves aules, als professors de la universitat que ens han ajudat a connectar el que vivíem a les aules amb els coneixements que adquiríem a la universitat, a la coordinadora del doble grau per coordinar l’estada i fer-ho possible i, per últim, al degà, per donar-nos l’oportunitat, a través d’aquest blog, de transmetre a la resta d’estudiants i futurs estudiants de la Universitat de Vic tot el que hem après gràcies a aquesta gran i inoblidable experiència.

Alumnes de 1r del Grau en Mestre d’Educació Infantil i Mestre d’Educació Primària (menció en llengua anglesa).