Les i els alumnes de 1r curs del doble grau en Mestre d’Educació Infantil/Mestre d’Educació Primària (menció en llengua anglesa) van organitzar el passat dimecres 7 de maig un acte d’agraïment a les escoles de Vic que els han acollit setmanalment al llarg d’aquest curs acadèmic. L’acte, que va tenir lloc a la sala Segimon Serrallonga, va comptar amb la presència de les mestres amb qui han compartit l’estada als centres escolars, tres de les quals van fer una breu intervenció: Mònica Rúbia (Sagrat Cor), Carme Vilaregut (Salarich) i Gina Codinach (La Sínia).

Tot seguit, els professors Maite Pujol i Josep Castillo van explicar de quina manera les assignatures que imparteixen s’han vinculat a l’estada setmanal a les escoles, que aquest any ha girat a l’entorn de la resolució dels conflictes a l’aula i s’ha materialitzat amb l’escriptura d’un article col·lectiu de tot el grup classe. El procés d’escriptura es va basar en el mètode de creació col·lectiva que el pedagog italià Lorenzo Milani utilitzava a la seva escola de Barbiana, d’on va sortir el llibre Carta a una mestra, que aquest curs el grup classe va llegir i treballar coincidint amb el 50è aniversari de la seva publicació.

L’objectiu de l’acte era compartir amb les mestres i els mestres que cada curs acullen estudiants de 1r curs una mostra del treball que neix del vincle entre les escoles i la universitat. L’acte el va obrir el degà de la FETCH, Eduard Ramírez, i el va cloure la coordinadora del doble grau, Mariona Casas, i es va tancar amb un breu refrigeri.