Vic, 20 d’abril de 2020

Benvolgudes i benvolguts estudiants de la Facultat d’Educació, Traducció i Ciències Humanes,

En primer lloc, subscric el missatge que heu rebut del rector i espero que totes i tots vosaltres, i també els vostres familiars i persones properes, us trobeu en bon estat de salut. Vull expressar, també, el suport del Consell de Direcció de la vostra facultat a totes i tots aquells de vosaltres que us trobeu malalts, en quarantena, o que hagueu patit els efectes de la Covid-19 en primera persona o  de ben a prop.

Tots fem facultat. Aquesta expressió, en aquests moments, pren un valor de pertinença especial. La facultat és la suma de relacions i xarxes que s’estableixen a les aules, passadissos, laboratoris, pavellons i espais de lleure, organitzades per facilitar aprenentatges i experiències competencials amb clara finalitat de poder-los transferir al conjunt de la societat. Xarxa i relacions entre professorat, estudiants i personal d’administració i serveis que, malgrat les circumstàncies i el llarg confinament que estem vivint, segueixen el seu curs.

Tots fem facultat. En aquests moments, de tanta excepcionalitat que estem vivint, la facultat continua fent camí. Les relacions que s’estableixen entre vosaltres i nosaltres, ara, dins la xarxa virtual que estem construint, segueixen creixent i enfortint-se.

Tots fem facultat, i sense donar-nos-en gairebé compte, avancem cap al final de curs. Un curs marcat per uns aprenentatges vitals, alguns gràcies, malgrat tots els malgrats, a les conseqüències que ens va deixant aquesta pandèmia. La capacitat d’adaptar-se, els sentiments i les accions altruistes, l’empatia i la voluntat de fer xarxa social, entre altres, en són clars exemples. Ara ens toca aquesta lliçó de vida i com a facultat, també, en som molt conscients.

Tots som facultat. I la nostra facultat continua bategant gràcies a tots els esforços que estan fent el personal d’administració i serveis i el professorat que adapta els materials i relacions amb totes i tots vosaltres que, malgrat les circumstàncies, continueu avançant en els vostres aprenentatges des de cada racó de casa vostra.

Tots som facultat. I vosaltres, totes aquelles i aquells que esteu a primera línia dels serveis essencials, ens feu sentir molt orgullosos. Quin aprenentatge! Us ho valorem molt especialment.

Amb aquest missatge us encoratjo a seguir amb tot l’entusiasme i rigor possibles en les activitats acadèmiques i serveis per a la societat que esteu realitzant. Rigor i esforç que garantirà el trànsit cap al mes de setembre i encarar amb garanties els objectius del proper curs, ja sigui aquí, a la vostra facultat, o a l’entorn professional.

Aviat ens tornarem a veure per la facultat. Segurament una mica diferents. La diferència d’haver viscut un confinament i uns serveis a la comunitat que ens fa valorar la llibertat del nostre dia a dia i el valor de la bondat i la companyonia.

Molts ànims!

Eduard Ramírez
Degà

Vic, 20 de abril de 2020

Estimadas y estimados estudiantes de la Facultad de Educación, Traducción y Ciencias Humanas,

En primer lugar, suscribo el mensaje que habéis recibido del rector y espero que todas y todos vosotros, y también vuestros familiares y personas cercanas, se encuentren en buen estado de salud. Quiero expresar, también, el apoyo del Consejo de Dirección de vuestra facultad a todas y todos aquellos que se encuentren enfermos, en cuarentena, o que hayan sufrido los efectos del Covid-19 en primera persona o de cerca.

Todos somos facultad. Esta expresión, en estos momentos, toma un valor de pertenencia especial. La facultad es la suma de relaciones y redes que se establecen en las aulas, pasillos, laboratorios, pabellones y espacios de ocio, organizadas para facilitar aprendizajes y experiencias competenciales con clara finalidad de poder transferir al conjunto de la sociedad. Red y relaciones entre profesorado, estudiantes y personal de administración y servicios que, a pesar de las circunstancias y el largo confinamiento que estamos viviendo, siguen su curso.

Todos somos facultad. En estos momentos, de tanta excepcionalidad que estamos viviendo, la facultad continúa haciendo camino. Las relaciones que se establecen entre vosotros y nosotros, ahora, dentro de la red virtual que estamos construyendo, siguen creciendo y fortaleciéndose.

Todos somos facultad, y casi sin darnos cuenta, avanzamos hacia el final de curso. Un curso marcado por unos aprendizajes vitales, algunos gracias, a pesar de todos los pesares, a las consecuencias que nos va dejando esta pandemia. La capacidad de adaptarse, los sentimientos y las acciones altruistas, la empatía y la voluntad de hacer red social, entre otros, son claros ejemplos. Ahora nos toca esta lección de vida y como facultad, también, somos muy conscientes.

Todos somos facultad. Y nuestra facultad sigue latiendo gracias a todos los esfuerzos que están haciendo el personal de administración y servicios y el profesorado que adapta los materiales y relaciones con todas y todos vosotros que, a pesar de las circunstancias, continuáis avanzando en vuestros aprendizajes desde cada rincón de vuestra casa.

Todos somos facultad. Y vosotros, todas aquellas y aquellos que estáis en primera línea de los servicios esenciales, nos hacéis sentir muy orgullosos. ¡Qué aprendizaje! Lo valoramos muy especialmente.

Con este mensaje os animo a seguir con todo el entusiasmo y rigor posibles en las actividades académicas y servicios para la sociedad que estáis realizando. Rigor y esfuerzo que garantizará el tránsito hacia el mes de septiembre y encarar con garantías los objetivos del próximo curso, ya sea aquí, en vuestra facultad, o en el entorno profesional.

Pronto nos volveremos a ver por la facultad. Seguramente un poco diferentes. La diferencia de haber vivido un confinamiento y unos servicios a la comunidad que nos hace valorar la libertad de nuestro día a día y el valor de la bondad y el compañerismo.

¡Muchos ánimos!

Eduard Ramírez