Els prop-passats dies 27, 28 i 29 d’abril, l’Aula Magna de la UVic-UCC es va omplir amb més de mil alumnes d’escoles d’infantil, primària i secundària d’Osona, Ripollès i Vallès Oriental que participen en el projecte Art i Escola, que enguany assoleix la quarta edició.

Art i Escola és un programa iniciat l’any 2011, impulsat per ACVic Centre d’Arts Contemporànies i el Centre de Recursos Pedagògics d’Osona, en col·laboració amb el Col·legi d’Arquitectes, l’Escola d’Art i Superior de Disseny de Vic, l’Escola d’Arts Plàstiques de Torelló, Fundació Privada Osona Formació i Desenvolupament, H Associació per a les Arts Contemporànies, Materials Educatius, el col·lectiu Morir de Frío, Pakdart i la Universitat de Vic.

19_foto LliçàeditTé com a objectiu promoure i posar en valor la presència de l’art als centres educatius i es desenvolupa conjuntament amb els centres d’educació infantil, primària i secundària que, cada curs, s’hi adhereixen. Estableix una xarxa de col·laboracions entre aquests centres amb persones i institucions que treballen des de l’àmbit de l’art i l’educació.

Parteix de la premissa que l’educació és part de la producció cultural i que l’art, entès des de la seva multiplicitat de formes contemporànies, pot proporcionar diverses eines útils per a revitalitzar la tasca educativa.

Art i Escola vol fomentar processos col·laboratius, conèixer el que s’està fent a les escoles en relació amb les arts, compartir els plantejaments i les metodologies entre els implicats, i portar a l’escola elements que formen part del debat cultural. D’aquesta manera, les arts esdevenen un possible instrument articulador entre disciplines que s’imparteixen a l’escola, entre el professorat de diverses escoles i també un instrument d’aprenentatge per als alumnes.

Durada i estructura del projecte: Cada centre educatiu determina la durada que hi dedicarà en el seu projecte. Es proposa que tingui una mínima durada per a poder plantejar un treball coherent, que integri un procés de treball, una metodologia, uns referents i un resultat final.

Treball a les aules: Les persones que formen part de l’equip de treball, realitzen un assessorament sobre els continguts i la metodologia als centres educatius.

29 abril_2editPresentació conjunta: Es realitza una presentació dels treballs realitzats a cada escola i explicats pels alumnes. Aquest és el primer moment en el que es comparteixen els treballs realitzats des de la visió dels alumnes participants. Enguany, les presentacions s’han fet del 27 al 29 d’abril de l’Aula Magna de la UVic-UCC.

Jornada d’intercanvi d’experiències entre professorat: Com a tancament de les jornades de presentació per part dels alumnes, es fan també un seguit de tallers per mitjà dels quals el professorat comparteix i valora amb els altres mestres i professors, les metodologies, els processos i els resultats. Enguany aquestes jornades s’han dut a terme a l’Escola Andersen.

Presentació en format expositiu: Finalment, es fa una selecció dels treballs que s’exposaran  del 14 de maig al 31 de juliolACVic Centre d’Arts Contemporànies.

www.artiescola.cat : És el lloc web que aglutina les activitats i projectes realitzats en les diferents edicions d’Art i Escola. És també un arxiu dels projectes que s’hi generen.