El dia 22 de desembre de 2020 i, dins el marc del Programa de Doctorat en “Innovació i Intervenció Educatives”, es va celebrar l’acte de defensa de la tesi doctoral de la professora Anna Valls Arnau i amb el títol La Intervenció Psicomotriu Educativa per a la construcció d’un vincle d’aferrament segur i l’adaptació escolar”, dirigida pel Dr. José Ramón Lago Martínez.

La doctora va destacar que “Aquesta recerca evidencia com la Intervenció Psicomotriu Educativa genera les condicions necessàries per la creació d’un vincle d’aferrament segur. Per tant, considerem que pot constituir una estratègia útil en els centres escolars per ajudar a aquells alumnes que presenten dificultats d’adaptació. Tanmateix, hi ha l’intent a través de la mateixa d’establir un pont entre el món de la Psicologia i l’Educació a través de la Psicomotricitat i alhora, contribuir a omplir el buit existent de recerques en relació a “l’Aferrament i l’Escola””.

L’aportació de la tesi als Objectius de Desenvolupament Sostenible són: Objectiu 3: Garantir una vida sana i promoure el benestar per a tothom en totes les edats, Objectiu 4: Garantir una educació inclusiva i de qualitat per a tothom i promoure l’aprenentatge al llarg de la vida, Objectiu 5: Aconseguir la igualtat entre els gèneres i apoderar totes les dones i les nenes, Objectiu 10: Reduir la desigualtat dins i entre els països i Objectiu 11: Fer les ciutats inclusives, segures, resilients i sostenibles.

El tribunal, format per la Dra. Dolors Cañabate Ortiz de la UdG, el Dr. Gil Pla Campàs de la UVic-UCC i el Dr. José Joaquin Serrabona Mas de la Universitat Ramon Llull, ha atorgat a la tesi la qualificació d’Excel·lent.

L’enhorabona, Anna!