El dissabte, dia 9 de maig es va realitzar la III Trobada Pedagògica Educació i Patrimoni, al Museu Episcopal de Vic. Amb 73 inscripcions, varen participar-hi mestres d’educació infantil i primària, professorat de secundària i batxillerat, estudiants i agents culturals. De mica en mica, aquesta trobada es va consolidant com un espai de relació entre diferents agents per tractar de la didàctica de les ciències socials i el patrimoni.
La Trobada Pedagògica Educació i Patrimoni va néixer ara fa tres anys amb la voluntat de donar a conèixer experiències i compartir un interès per la didàctica, aplicada al patrimoni. Des dels seus inicis la impulsen un grup de formadors en didàctica del patrimoni local, vinculats al CIFE (Centre d’Innovació i Formació en Educació) de la Universitat de Vic i els serveis educatius del Museu Episcopal de Vic.
Entre les experiències presentades hi ha hagut la presentació de l’aplicació Mobile History Map per part del Centre de Recursos Pedagògics d’Osona. Es tracta d’una aplicació de geolocalització per a mòbils que permet als alumnes crear contingut relatiu a punts d’interès propers al seu centre educatiu. Cal destacar, que algunes de les experiències les presenten els propis escolars que les duen a terme. En aquesta edició van ser dues escoles de Vic les que varen proposar sengles experiències. L’escola Dr. Joaquim Salarich, va presentar una proposta sobre “El petit Merma i els oficis”, i l’escola Vedruna Escorial, sobre “La muralla de Vic”. En altres edicions s’han presentat altres experiències, moltes d’elles vinculades al projecte “L’escola adopta un monument”, de poblacions com Castellterçol, Barberà del Vallès, l’Esquirol i els Hostalets de Balenyà.