La UVic-UCC continua avançant en el projecte INTEC (Developing an innovative In-service Training model for ECEC Staff) sobre la formació de mestres en actiu en l’àmbit de les relacions famílies-escola a l’educació infantil, de la metodologia i de l’avaluació dels processos formatius de les professionals de l’etapa 0/6.

Del 17 al 19 de setembre, les professores de la UVic-UCC Francesca Davoli (grup de recerca GLOSSA), Mar Beneyto (grup de recerca GREUV), Itxaso Tellado (grup de recerca GREUV) i Teresa Segués (grup de recerca GRAD), han viatjat a Parma, Itàlia, per participar en la segona trobada transnacional organitzada pel Sweden-Emilia Romagna Network (SERN), en el marc del projecte europeu INTEC.

El projecte INTEC, finançat pel programa Erasmus+, té com a objectiu establir un nou model europeu per a la formació continuada de professionals de l’educació infantil. En aquesta línia, la trobada a Parma ha permès compartir i consolidar el treball realitzat pels diferents socis del projecte i prendre decisions per continuar avançant.

En aquesta trobada s’han posat en comú els cursos formatius que els diferents socis europeus (Suècia, Itàlia, Letonia, Belgica i Catalunya) han dissenyat per a la formació continuada dels i les mestres d’educació infantil (Internacionalització, STEAM, Sostenibilitat, Diversitat i Relació Família-Escola).

Un dels punts destacats de les jornades ha estat la presentació dels cursos formatius: L’equip de la UVic-UCC lidera el curs sobre les relacions entre famílies i escola, així com també, la metodologia per a la implementació dels cursos formatius de la resta dels socis i els procediments per a la seva avaluació.

Aquest curs, dissenyat per les investigadores de la UVic-UCC, pretén oferir als i les mestres eines reflexives, pràctiques i conceptuals, per millorar la qualitat de les relacions amb les famílies de l’educació infantil i garantir el seu dret a participar en l’educació de forma compartida amb els professionals dels centres educatius.

Les sessions de treball a Parma han servit per compartir pràctiques i explorar estratègies d’avaluació, amb l’objectiu de garantir que els programes de formació siguin eficaços, de qualitat i que s’adaptin a les necessitats dels professionals de l’educació infantil a escala europea.

Notícia vinculada: La UVic-UCC participa a través del projecte INTEC en el disseny de la formació continuada amb mirada europea dels professionals de l’etapa 0-6 | L’apunt