El congrés La Ciència Feta pels Infants de la UVic-UCC, nascut l’any 2003 de forma pionera a Catalunya, arriba a la seva 21a edició, s’ha celebrat els dies 23 i 24 de maig a l’Aula Magna de la Universitat de Vic.

Hi han participat 450 nens i nenes de 7 escoles d’Osona (Escola Mare de Déu del Sòl del Pont de Roda de Ter, Escola Pompeu Fabra de Manlleu, Escola Dr. J.Salarich de Vic, escola Voltregà de Sant Hipòlit de Voltregà, Escola El petit Miquel de Vic, Escola Vic-Centre de Vic i Escola Rocaprevera de Torelló) i 1 del Lluçanès (Escola Lluçanès de Prats de Ll.). Els alumnes que han participat en la 21a edició són de cicle inicial (4 escoles), infantil (2 escoles), cicle mitjà (1 escola) i cicle superior (1 escola).

Aquest any han presentat investigacions sobre la nutrició de les plantes, la biodiversitat i el comportament dels ocells del pati, el cicle de l’aigua, la flotabilitat, la transferència de calor en diferents materials, el cicle vital de les plantes i la caiguda de les dents.