Qui coordina les pràctiques? 

Anna Vallbona  (anna.vallbona@uvic.cat)

Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura

Adreçades a:

Estudiants del Doble Grau en Mestre d’Educació Primària/Mestre d’Educació Infantil, a estudiants Mestre d’Educació Primària (MEP) i estudiants Doble Grau Ciències de l’Activitat Física i l’Esport/Mestre d’Educació Primària

Objectiu General:

L’objectiu principal de fer les pràctiques a l’estranger és conèixer el context i treball educatiu que es porta a terme en les escoles dels països que formen part d’aquest projecte i participar en la seva dinàmica general. Després d’un breu període d’observació que permet a l’alumnat entendre les funcions i la pràctica docent del mestre, conèixer les metodologies i els processos d’ensenyament i aprenentatge de les escoles, l’alumnat s’incorpora de manera autònoma i proactiva a la dinàmica del dia a dia a l’aula amb el guiatge del seu mentor. Quan s’acaba el període de pràctiques, els i les alumnes han de ser capaços de reflexionar de forma sistemàtica, crítica i constructiva sobre el fer i el ser mestre en contextos diferents al propi.

Països on es fan les pràctiques:

  • Islàndia
  • Dinamarca

Criteris selecció dels estudiants:

Carta de motivació i expedient acadèmic

Requisits dels estudiants:

Nivell d’anglès B2/B2+ (MERC)

Funcionament de les pràctiques:

Les pràctiques als països nòrdics tenen una durada d’entre 9 i 12 setmanes.

Fer les pràctiques en escoles a l’estranger, en aquest cas Dinamarca i Islàndia representen una oportunitat per conèixer noves cultures, per descobrir i entendre el ser i fer de mestre, per entendre altres maneres de concebre la professió docent i de portar-la a la pràctica. És, en definitiva, una gran oportunitat per ampliar l’experiència professional dels estudiants treballant al costat de mestres amb un gran bagatge professional. Les pràctiques en aquestes escoles ens permetran conèixer de primera mà metodologies innovadores a l’etapa d’educació primària. És també una manera de millorar la llengua estrangera (anglès) ja que les pràctiques es porten a terme en escoles d’immersió a l’anglès o en escoles on part de la docència s’imparteix en aquesta llengua.

Landakotsskóli ( Rejkjavik, Islàndia)

Les pràctiques es fan a les aules de primària de la divisió internacional de l’escola Landakots a Rejkjavik. És una escola d’immersió a l’anglès. Les pràctiques es porten a terme al costat d’un mestre de primària.

L’escola té un programa acadèmic sòlid i innovador i posa èmfasi en les llengües estrangeres. Tot i que les assignatures bàsiques s’imparteixen en aules separades, els estudiants del departament internacional estan totalment integrats a la vida estudiantil de Landakotsskóli. Juntament amb els seus companys participen enel programa islandès en art, dansa, teatre, gimnàs, natació, tecnologia i fusteria. A més de les assignatures bàsiques, arts i esports, el departament internacional ofereix moltes altres activitats com STEM, Lego Robotics, programació informàtica, xinès, dramatúrgia, música i escacs.

Engum skole (Dinamarca)

Les pràctiques es fan a les aules de primària. L’alumnat fa un seguiment amb els mestres d’anglès /AICLE.

L’escola d’Engum treballa per garantir un entorn d’aprenentatge en el que els estudiants, el personal i les famílies treballen conjuntament. Engum proporciona un entorn d’aprenentatge amb materials didàctics actualitzats, mètodes d’ensenyament variats centrats en el desenvolupament social i acadèmic de l’alumnat . El joc, el desenvolupament físic i ús de l’espai a l’aire lliure són elements clau en aquesta escola.

 

Treball cooperatiu. Joc de pistes.

Classe d’educació física (patinatge sobre gel)

La biblioteca a l’aula