Amb la mateixa finalitat d’aproximar la Facultat a les aules i realitat dels centres educatius promoguda pel programa MID, el curs 2018-2019 es va iniciar el projecte Docència en alternança (DAC) en el marc del Màster Universitari en Formació del Professorat d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyaments d’Idiomes que s’imparteix a la Facultat d’Educació, Traducció, Esports i Psicologia de la UVic-UCC.
La finalitat del programa DAC és que els estudiants del màster combinin la formació teòrica a la Universitat amb la docència pràctica en centres de secundària, batxillerat i cicles formatius oferint-los una experiència formativa pràctica, autèntica i real. La formació teòrica es realitza en el marc de dues assignatures específiques d’Educació Física del màster que s’organitzen i es coordinen perquè els continguts teòrics s’apliquin en un context real i autèntic. Cinc centres educatius de la ciutat de Vic i un de Gurb reben setmanalment als estudiants del màster que traslladaran els coneixements de les aules de la Universitat cap a l’aplicació pràctica en alumnes de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius.
Aquesta organització reforça la connexió entre la teoria i la pràctica pel què fa al procés formatiu dels estudiants del màster i pretén millorar i estrènyer les relacions entre la Universitat i els centres de l’entorn proper. El projecte fomenta espais de trobada, discussió i reflexió entre el professorat de la Facultat i dels centres per incentivar el canvi i millora en l’àrea d’Educació Física, tant a la Universitat com als centres. El canvi i millora en l’àrea de l’Educació Física s’incentiva en relació a la innovació metodològica i el perfil i les competències professionals del professorat d’ESO, batxillerat i cicles formatius.