Amb només 25 anys, el llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses Carlos Puig s’ha empescat una nova xarxa social de compra-venda, la primera d’aquesta índole a l’Estat espanyol. Batejada com a Zocko, aquesta petita empresa creada conjuntament amb l’enginyer informàtic Daniel Clemente, està situada al barri de Sant Gervasi de Barcelona i pretén ser l’evolució dels anuncis classificats.

Fins ara, aquesta mena d’anuncis, tant en suport escrit com digital, no oferien cap mena de relació entre qui vol vendre un producte i qui el cerca, més enllà de la transacció comercial, i això és el que vol canviar Zocko. Com han explicat a Pizcos.net, volen “incorporar el concepte de xarxa social a la compra-venda a internet i donar més importància a la persona que hi ha darrere l’anunci que no pas a l’anunci en si”.

La idea s’entén en entrar al web. Un cop registrats amb un nom d’usuari, com faríem en qualsevol altra xarxa social, podem accedir als productes ordenats per categories, però també al perfil del venedor. El perfil compta amb una fotografia, les dades bàsiques de contacte, una breu ressenya personal i l’aspecte més social: seguidors i seguits, com a Twitter o Pinterest, i un llista del que busca i el que li interessa.

De moment, Zocko funciona en una versió gratuïta en proves –els fundadors es mostren oberts a suggeriments per poder millorar-la. Més endavant, preveuen oferir serveis “Premium” que inclourien el transport vinculat a les compres o la possibilitat de crear cercles temàtics de compra-venda, característica que recorda els cercles de la plataforma social de Google.