Els alumnes del grau en Publicitat i Relacions Públiques han tingut una visita especial. Xavier Docampo, professor de la Universitat de Vic i expert en màrqueting, ha vingut a explicar la seva experiència amb la comunicació de Virgili Brothers, una empresa de vins i productes gourmet.
Durant la xerrada, Docampo ha explicat que a Virgili Brothers van molt més enllà de vendre producte, sinó que han aconseguit construir una identitat pròpia dins del sector de les begudes i altres mercats. Un dels seus projectes més coneguts és El Xitxarel·lo, una marca que s’ha fet famosa pel seu estil trencador i la seva aposta per la creativitat. Docampo també ha parlat del Bandarra, un vermut que ha captat l’atenció del públic pel seu disseny i concepte original.
Durant la sessió, l’expert també ha destacat com el packaging és clau per diferenciar-se de la competència. Virgili Brothers aposta per embalatges reutilitzables i originals, com per exemple caixes de cartró amb dissenys decoratius que es poden transformar en altres objectes. Una de les idees que han presentat a l’aula han estat els diferents usos del packaging; la seva transformació en altres elements o les maneres maneres de donar-li segones vides.
En la seva presentació, Docampo ha remarcat que no es tracta només de vendre, sinó de connectar amb el consumidor a través d’històries i experiències i, en aquest sentit, ha explicat que una de les iniciatives de Virgili Brothers ha estat la implicació del públic d’una manera més activa i emocional.
El professional també s’ha referit a la importància de les xarxes socials per les marques i la forma com Virgili Brothers les utilitza per comunicar-se directament amb els seus seguidors, copsar i expressar opinions i generar debat. Segons l’expert, aquests canals són estratègicsper a empreses petites que volen competir amb grans marques.
Finalment, Docampo ha compartit algunes anècdotes sobre els reptes de crear una marca d’èxit en un mercat tan competitiu com el del vi i ha subratllat amb què la clau és tenir una identitat clara i aportar alguna cosa diferent al consumidor.
Els alumnes han pogut fer preguntes i aprendre de primera mà com es pot construir una marca forta i amb personalitat en una inspiradora sessió per a futurs publicistes.