La Facultat d’Empresa i Comunicació i el Google News Lab ofereixen un taller per a professionals de la comunicació i per a PDI i PAS de la UVIC com a introducció a la verificació de la informació (fact-checking) i a la visualització de dades mitjançant gràfics interactius.

La professora Paula Montanyà Tor, teaching fellow al Google News Lab que pertany a la Google News Initiative. Ens presentarà les eines de verificació digital de la informació de Google i el software Flourish, la iniciativa de Google a l’hora de la visualització de la informació i els gràfics de dades per a entorns web.

El curs és interessant tant per a potenciar la utilització dels recursos digitals a l’aula, per a conèixer metodologies de la investigació, com per a aprendre com fer ús responsable de la informació. Seran dues sessions de dues hores. El curs serà presencial i en català. En cas que l’assistent no disposi de portàtil, la UVIC li proporcionarà un ordinador.

Els objectius són:

1. Familiaritzar-se amb les eines que Google ofereix per al contrast i verificació de dades.
  2. Conèixer el paquet FLOURISH de Google per a la realització de gràfics interactius amb dades estadístiques per a la visualització de la informació en format web

Calendari i horaris

• Dilluns 18 d’octubre, de 17h-19h: Verificació digital
  • Dimecres 20 d’octubre de 17-19h: Com utilitzar Flourish per a la visualització de dades

Paula Montanyà Torr, teaching fellow al Google News Lab.

Coordinació (Àrea/ Servei/ Facultat)

Departament d’Economia i Empresa

Josep Lluís Garcia Domingo

jlgarcia@uvic.cat