LISA, la websèrie de la UVic ha estat nominada als Showcase de Pilots del Festival Internacional de Sèries Serializados 2022. La websèrie ha estat produïda per Abacus Cooperativa i la productora BATABAT qui va portar a terme un projecte de mentoring amb onze alumnes del grau en Comunicació Audiovisual i un del cicle formatiu de grau superior en Animacions 3D, Jocs i Entorns Interactius.

A través del rodatge, els estudiants es van poder implicar plenament en els diferents àmbits de la sèrie com ara el càsting, la producció, la direcció, la fotografia, el so i la música, l’art i el vestuari i el grafisme. Tal com va assenyalar Joan Frigola, coordinador del grau de Comunicació Audiovisual, un dels elements atractius del projecte ha estat “la capacitat d’implicar l’alumnat al món laboral d’una manera tan pràctica guiat per un equip professional. I poder fer-ho ja des de la universitat”. I ara, a més, amb opció a premi.

Els projectes presentats en el festival Serializados 2022 optaran a dos premis en metàl·lic, que seran anunciats i lliurats a la Gala de Clausura del Zoom Festival a Igualada. El premi del Jurat DAMA, valorat en 1.500 €, el decidirà un jurat format per professionals de l’audiovisual. El Premi del Públic, valorat en 300 €, serà per al pilot que obtingui més vots de l’audiència en les projeccions de Barcelona i Madrid. Les sèries finalistes es projectaran en dues gales a Barcelona i Madrid en el transcurs del festival i un cop recollits els vots del públic es farà l’entrega de premis, el 26 de novembre, en el marc del Zoom Festival d’Igualada.

La websèrie explica la història de la Lisa (Emma Cunill), una noia dins l’espectre autista, que comença el grau en Enginyeria Mecatrònica a la Universitat de Vic i els obstacles que ha d’afrontar en aquesta nova etapa de la seva vida. La sèrie consta de quatre capítols de cinc minuts cadascun i està pensada per normalitzar la presència de persones dins l’espectre autista en l’àmbit universitari.