Jordi Cano encapçala aquest departament de la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, que neix de la fusió de l’antic Servei d’Audiovisuals (SAV) amb Eumo_dc (Eumo disseny i comunicació). El nou espai U_Mèdia (Unitat Multidisciplinària de Suport Universitari)  es defineix com una unitat multidisciplinària, especialitzada en l’ús d’una gran varietat de mitjans, i orientada a transformar continguts en llenguatges de coneixement.

Cano fa 30 anys que està directament vinculat a Eumo, i ha estat a Eumo Barcelona en els últims 15 anys, on ha estat portant i dirigint projectes. Ara, comença una nova etapa, un nou projecte que és U_Mèdia, el qual està vinculat a la Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, en aquesta fusió amb el SAV.

“Fins ara, el SAV tenia el servei de lloguer de material audiovisual, i Eumo ha estat desenvolupant recursos digitals. Hi ha una fusió d’aquests tres móns: el del disseny, el de l’audiovisual i el del digital, que entenem que són uns mitjans molt interessants per aplicar-los al món docent, perquè la generació de contingut o coneixement en aquests nous formats són molt interessants”, relata el nou cap.

Pel que fa al locutori de ràdio i al plató de televisió aquests han canviat el seu enfoc: menys hores de docència, i més preparació de la docència. Conclou Cano: “Volem construir aquest espai com un espai d’ús en el que treballem formats experimentals, un medialab, un laboratori tan per alumnes com per a professors. Ens agradaria que es generéssin models de contingut per a la docència. Que fos bàsicament com un laboratori”.

“És un projecte de futur, a la Universitat canviaran moltes coses i, de fet, ja estan canviant. En aquest sentit, jo he dit moltes vegades que si a nosaltres ens expliquéssin que hi ha una universitat a França, o als Estats Units que té una unitat que treballa els mitjans des del disseny i la seva capacitat de jererquització; des de l’audiovisual i la seva capacitat de dinamització; i el món digital i la seva capacitat d’estar present a la xarxa, nosaltres quedaríem parats i hi donaríem valor. I això ho tenim a Vic i per nosaltres, és un luxe”, resumeix Cano content del nou projecte.