Xavier Ginesta, Anna Palomo i Gerard Coll responen a les preguntes de divulgació científica del programa

Els tres professors responen a la pregunta realitzada a cada un d’ells en el seu àmbit de recerca: dones i feminisme, món de l’esport, concretament el futbol i finalment el gènere com a cultura o com a fet biològic.

Anna Palomo aborda el tema de la maternitat i la creació plàstica; Palomo fa un recorregut del feminisme des de la història i fins a l’actualitat. Per la seva banda Xavier Ginesta, contestarà a preguntes sobre l’esport, transmeten la idea dels clubs de futbol com a multinacionals de l’entreteniment, és a dir, com la gestió dels clubs han passat del mercat esportiu al mercat de la televisió d’entreteniment. “Els clubs estan competint a un mercat que va més enllà de la indústria de l’esport, han passat a competir a la indústria de l’entreteniment” I finalment Gerard Coll parla sobre el gènere intentant entendre si és un fet biològic o cultural.

El programa

La 2 de TVE ha començat a emetre el programa “Universidad Responde”; el programa consta d’una sèrie de microespais de divulgació científica que es van emetent dins el programa «L’Aventura del Saber». Es tracta de càpsules informatives de dos minuts de durada que responen de forma senzilla a qüestions complexes.

El programa, trasllada l’esforç que realitzen els investigadors del col·lectiu científic universitari per a formular en els seus laboratoris complexes teories que, de vegades, poden resultar inintel·ligibles per a la resta dels ciutadans. Tots aquests microespais informatius demostraran que les universitats espanyoles treballen i estan connectades amb les necessitats de la societat en les diferents àrees de coneixement.

Cada càpsula informativa tindrà dos minuts de durada i comptarà amb un investigador que respondrà de forma senzilla i directa a preguntes per fer arribar les investigacions de les universitats als ciutadans, de manera clara i senzilla. L’objectiu final és que els ciutadans coneguin els avenços científics que poden facilitar i millorar les seves vides. D’aquesta manera, les universitats comuniquen les seves experiències i resultats a la societat i contribueixen al teixit industrial mitjançant la transferència de tecnologia i coneixement.

Universitats participants

La Universitat d’Alacant, la Universitat d’Almeria, la Universitat Autònoma de Barcelona, ​​la Universitat de Barcelona, ​​la Universitat de Castella-la Manxa, la Universitat de Còrdova, la Universitat de la Corunya, la Universitat d’Extremadura, la Universitat de Girona, la Universitat de Granada, la Universitat dels Illes Balears, la Universitat Internacional d’Andalusia, la Universitat Jaume I, la Universitat de la Llacuna, la Universitat de Lleida, la Universitat de Màlaga, la Universitat Miguel Hernández d’Elx, la Universitat Catòlica San Antonio de Múrcia, la Universitat de Múrcia, la Universitat Nacional d’Educació a Distància (UNED), la Universitat d’Oviedo, la Universitat de Les Palmes de Gran Canària, la Universitat Politècnica de Cartagena, la Universitat Politècnica de Madrid, la Universitat Politècnica de València, la Universitat de Salamanca, la Universitat de Santiago de Compostel·la, la Universid ad de Sevilla, la Universitat de València, la Universitat de Valladolid, la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya, la Universitat de Vigo i la Universitat de Saragossa.