Els alumnes de segon curs del grau de Màrqueting i Comunicació Empresarial Albert Lluch, Guillem Mellinas i Ernesto Herrero han presentat el projecte INNOVATION HUB – U-BOOST, elaborat en el marc de l’assignatura Customer Experience and Design Thinking, impartida per Manel Arribas. El treball té com a objectiu fomentar les habilitats d’emprenedoria entre tot l’alumnat universitari en un espai comú que aglutini les àrees de creació, desenvolupament i escalabilitat d’idees de negoci sota el paraigua transversal de la UVic-UCC.

Els projecte INNOVATION HUB U-BOOST imaginat per Albert Lluch, Guillem Melinas i Ernesto Herrero contempla tres fases. La primera: una incubadora d’idees amb la implicació d’alumnat i professorat, que es podria potenciar amb mentories i xerrades especialitzades. En la segona fase del projecte, els estudiants preveuen un temps per treballar en detall les primeres idees a través del desplegament d’un anàlisi d’estratègies i  començar a interactuar amb empreses afins així com amb les formes de finançament. Per últim, en la tercera fase, els projectes ja estarien a punt per llançar-se al mercat. En aquesta etapa, el treball dels estudiants també preveu augmentar el contacte amb les empreses que puguin invertir potencialment en els projectes o que busquin idees per a actualitzar o diversificar els seus negocis. El segment de professionals que vulguin seguir formant-se prendria aquí especial rellevància com a públic objectiu.

Promoció online sense oblidar l’offline

Els autors del treball han pensat també en el missatge de promoció del projecte que descansa en la idea que “la UVic incentiva als estudiants i que hi ha bones sinèrgies amb el teixit empresarial”, van afirmar els estudiants durant la presentació. Els alumnes han pensat també en la promoció offline com per exemple, un estand annex al de la UVic al Saló de l’Ensenyament i, per descomptat, un aparador digital que inclou pàgina web i Instagram, com a xarxa social principal.

La tecnologia, un element clau

Durant l’exposició, els autors del treball van mostrar també com han imaginat l’espai.  Els estudiants han pensat en un lloc ampli, a l’estil dels coworking d’estètica industrials  on compartir idees per experimentar amb tecnologies 3D inspirats en la visita dels Connectivity Days, organitzades per la Facultat d’Empresa i Comunicació el passat mes de maig.

El projecte dels alumnes posa de manifest l’interès en alça de les noves generacions per l’emprenedoria i, tot i que la UVic ja compta amb una unitat especialitzada en innovació en la què es tracten tots els aspectes esmentats en el projecte INNOVATION HUB U-BOOST, el treball dels estudiants proposa un espai unificat, identificable i encara més visible, en sintonia amb el Centre de Simulació Empresarial que la Facultat preveu posar en marxa durant el curs que ve.