Es tracta d’un reportatge elaborat per estudiants del Postgrau en Periodisme de Dades

El Treball Final del Postgrau en Periodisme de Dades de la UVic titulat La Costa Brava té més dies bons per al bany que la Daurada ha estat publicat pel diari Ara. El reportatge, elaborat per Meritxell Hernández, Albert Muñoz i Àngels Ruiz, aprofita les eines que els estudiants han après durant un curs sobre la tendència periodística del moment, el periodisme fet a partir del Big Data.

La secció Ara Data, que habitualment publica reportatges fets a partir de l’anàlisi de dades massives, ha triat el reportatge d’Hernández, Muñoz i Ruiz, que es converteix, així, en el primer Treball Final del Postgrau en Periodisme de Dades publicat en un mitjà de comunicació.

La Costa Brava té més dies bons per al bany que la Daurada analitza, a partir dels registres de banderes que publica Protecció Civil, quins punts de la costa catalana són més òptims per al bany. D’aquesta manera, el reportatge ofereix tota una sèrie de dades que permeten comparar les diferents platges del territori.

El Postgrau en Periodisme de Dades de la UVic posa al servei dels seus estudiants tota la formació necessària per aprofitar la gestió de dades massives per escriure històries periodísticament interessants. A més, es tracta d’una formació que pot resultar interessant per altres professionals de les ciències socials, ja que s’aprèn a utilitzar programari específic per al tractament i extracció de dades i a presentar-les d’una manera entenedora al gran públic.