L’antic DirCom del Barça Toni Ruiz va encetar el programa de professionals a l’aula de la Facultat d’Empresa i Comunicació del segon semestre del curs 2023-24. L’alumnat de Periodisme va escoltar la masterclass sobre les diferents facetes d’un perfil professional com el de comunicador del mític club català.

A través de la seva experiència professional, Toni Ruiz va explicar a l’alumnat de Primer de Periodisme les bases per comprendre la feina d’un comunicador en l’àmbit d’una empresa, en aquest cas esportiva, als estudiants de l’assignatura d’Estructures de Sistemes de Comunicació de Periodisme. Ruiz va fer èmfasi en els conceptes de passió i visió per exercir la seva professió i mantenir l’equilibri constant entre els interessos del club i les necessitats informatives dels mitjans de comunicació.

Periodista de formació, Toni Ruiz va passar per diferents càrrecs de responsabilitat dins del Barça que li van permetre comprendre a fons l’entitat i les seves necessitats.

“Les crisis que he hagut de gestionar en diferents departaments m’han fet comprendre la dimensió corporativa del club i això és bàsic perquè sempre has de tenir present per qui treballes”.

En aquest sentit, Ruiz va destacar la rellevància de traslladar aquesta essència a tot l’equip de comunicació:

“En un grup cal transmetre les prioritats de gestió i el fet que tot el que es faci sigui amb un criteri determinat”

El professional també va fer èmfasi en la complexitat de gestionar la comunicació d’un club de futbol com el Barça, que al llarg del temps s’ha convertit en un mitjà de comunicació propi on les emocions juguen un paper destacat. Així, el professional va subratllar també la rellevància de comptar amb un manual de comunicació de crisi detallat per avançar-se al màxim a qualsevol incident que pugui sorgir.