L’acte es va fer a la sala Segimon Serrallonga i van assistir-hi, principalment, estudiants de Periodisme i d’Administració i Direcció d’Empreses.

La Facultat d’Empesa i Comunicació va tancar, el passat 2 de maig, la 15a edició de la E-Week, la Setmana Digital de Vic, amb una taula rodona titulada “Distributed Intelligence: Smarter together”, a la sala Segimon Serrallonga davant d’estudiants de Periodisme i ADE. Es va comptar amb la presència d’Eduard Martín, CIO i director de 5G del Mobile World Capital, així com també amb les directives de Telefónica, Gemma Oliver (Digital Services consultant) i Marta Simelio (Sales Manager). Entre tots tres es va debatre el futur del 5G i les potencialitats de la tecnologia per a poder fer ciutats “millors per als seus ciutadans” i on l’objectiu bàsic sigui “que es millori la qualitat de vida”. D’aquesta manera, Martín va definir el concepte “smart city”, malgrat que el què realment “genera el concepte smart són les dades”, va afegir.
En aquest sentit, el tractament de dades viurà una revolució amb la implementació de la tecnologia 5G. “Hi ha un pla europeu que ens obliga a tenir pel 2021 les primers xarxes comercials, però el desplegament ha de ser pel 2022 i 2023”, va puntualitzat qui també és degà del Col·legi d’Enginyeria Informàtica de Catalunya. En aquest sentit, es van destacar que les tres avantatges més importants del 5G són la baixa latència, la millora de la connectivitat de les tecnologies i la ultrafiabilitat de la xarxa.
Gemma Oliver va posar alguns exemples concrets on la tecnologia 5G pot comportar canvis estructurals a la indústria: en l’evolució del blockchain, la implementació de la realitat virtual o a la indústria dels esports electrònics. L’evolució de la indústria, però, haurà de ser paral·lela a la funció pedagògica que les operadores hauran d’assumir per fer entendre que “el 5G obligarà a dotar de més antenes mòbil als nostres municipis”, va afirmar Oliver. De fet, l’aplicabilitat més propera a l’usuari que tindrà aquest tecnologia, va explicar, serà en la “millora de les experiències immersives a casa i el cotxe connectat”. Marta Simelio va complementar la consultora amb una revisió dels diversos projectes de l’empresa, no només focalitzats en la seva funció històrica com a carrier, sinó també projectes creats amb la necessitat de treballar per “l’atracció de talent, l’educació tecnològica o la innovació seguint els grans reptes de la societat”.