La taula rodona “Youtubers. Un fenomen de l’emprenedoria digital” servirà per a presentar el nou grau en Emprenedoria en Economia Digital que s’oferirà a la UGranollers de cara al proper curs. L’acte es farà el proper 5 de maig de 2017, a les 17h, a Can Muntanyola. En aquesta jornada es comptarà amb una taula rodona participada per Roc Massaguer, Outconsumer a Youtube; Taryn, Luzycolor a Youtube; Lorena Rodríguez i Alba Vilalta, de l’agència de representació d’influencers Creative Corner Agency i, finalment, Ernest Codina, fundador d’Adolescents.cat. L’acte estarà presidit pel Director de Catalunya Empren, Pere Condom, i també comptarà amb la intervenció del degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC, Xavier Ferràs.
Roc Massaguer té el seu canal de Youtube amb més de 700.000 seguidors a tot el món i compta amb 340.000 seguidors a twitter. Taryn va ser la guanyadora del Premi Cactus 2017 a influencer de l’any, i compta amb un canal de Youtube amb més de 210.000 seguidors. Per la seva banda, Lorena Rodríguez i Alba Vilalta ens presentaran el backstage dels influencers, gràcies a la seva agència de representació Creative Corner Agency; disposen d’una àmplia base de dades per treballar amb aquest tipus de perfils professionals en funció del producte i la marca. Ernest Codina, com a fundador d’Adolescents.cat, representarà els emprenedors digitals.
Un grau amb un fort component pràctic i internacional
El grau en Emprenedoria en Economia Digital és el primer grau emergent de tres anys (180 crèdits) que la UVic-UCC incorpora a la seva oferta acadèmica. L’objectiu del grau és capacitar els alumnes per a la creació d’start-ups de base tecnològica o bé dotar-los de les competències necessàries per incorporar-se en una empresa consolidada que vulgui orientar el seu negoci a l’àmbit digital. Basat en metodologies actives en aprenentatge, el nou grau concentrarà la docència en les primeres vuit setmanes de cada semestre i dedicarà les setmanes restants al treball en grup tutoritzat, per tal de desenvolupar un projecte emprenedor. L’objectiu és que cada estudiant acabi el grau amb el seu propi projecte emprenedor preparat per sortir al mercat.
El grau contempla l’aprenentatge progressiu de la llengua anglesa. D’altra banda, es faran immersions (treballs de camp) en altres ecosistemes innovadors internacionals per donar a conèixer les possibilitats que ofereixen els nous mercats en creixement, i s’exploraran les oportunitats que generen les xarxes socials i les comunicacions mòbils per a desenvolupar projectes emprenedors. A més d’encaminar els estudiants cap a l’emprenedoria, el nou grau dóna també les eines per a exercir de consultor d’estratègia, gestor d’innovació, gestor de màrqueting 2.0, o bé directius de sistemes d’informació, entre altres sortides professionals.
El grau en Emprenedoria en Economia Digital de la UVic-UCC comptarà amb el suport d’importants agents del sistema d’innovació, com el clúster Barcelona Tech (la concentració més important d’empreses digitals del Sud d’Europa) o la Mobile World Capital.