Nova York, Londres o Toronto són alguns dels escenaris que han acollit la Social Media Week. Li ha arribat el torn a Barcelona. Des d’aquest dimarts fins dissabte, l’auditori de la Facultat Blanquerna (URL) acollirà experts i personalitats per analitzar les repercusions socials, culturals i econòmiques de les xarxes socials. Els primers a fer-ho han estat Andreu Buenafuente i Pau García-Milà, que han presentat la plataforma social Bananity.
Tots dos i l’expert en màrqueting Albert Martí han confegit “un recomanador personal“, “el futur dels motors de cerca”, han explicat, segons recull El Periódico de Catalunya. El principi és tan senzill com el que va fer el realitzador francès Jean Pierre Jeunet al començament de ‘Le fabuleux destin d’Amélie Poulin’. El recordeu? Cada personatge es perfilava segons què li agradava i què no. Doncs, Bananity es regirà per això mateix, amb la diferència, respecte altres xarxes socials, que serà anònima, és a dir que no es filtraran dades personals a les empreses, només els nostres interessos.
Així han presentat la xarxa social @bananity, @buenafuente i @pau al #smwbcn /via @smwbarcelona instagr.am/p/P_62qNqD0g/ #socialmedia
— L’Obrellaunes (@ObrellaunesUVIC) setembre 25, 2012
La jornada dedicada als emprenedors en el terreny de les xarxes socials ha seguit, de tarda, amb Pep Gómez, qui ha parlat del concepte SoLoMo i de l’aplicació mòbil Fever.
Recordad que podéis seguir en streaming la ponencia de @pepgomez sobre el concepto #SoLoMo y @feverapp aquí: new.livestream.com/SMWBUS/SOLOMO #SMWBCN
— SMW Barcelona (@SMWBarcelona) setembre 25, 2012
Abans però, Gómez ha explicat a un auditori en què no cabia ni una agulla el camí que l’ha dut a emprendre, com en acabar el batxillerat va decidir que volia estudiar a San Francisco i com, de mica en mica, va anar descobrint què volia fer realment. A continuació, ha presentat l’aplicació Fever que consisteix en una eina capaç de planificar les sortides d’oci d’acord amb els gustos de l’usuari, localitzar els amics propers i descobrir persones amb interessos similars.
Finalment, Pep Gómez ha parlat del concepte SoLoMo, és a dir la tendència que predomina en la comunicació i que es defineix per ser social, local i mòbil. El que és social agrada perquè ens permet emmirallar-nos en altres, reafirmar els nostres gustos, compartir-los i establir vincles. El concepte local cal potenciar-lo encara més, ha apuntat Gómez, ja que és una eina excel·lent per al petit comerç. Quant a la mobilitat, el ponent ha preguntat qui de la sala tenia “smartphone”. Gairebé tothom ha alçat la mà i això fa que aquest darrer punt sigui una aposta segura.
Ho exemplifica l’usuari que fa “check in” allà on va, deixa comentaris (“tips”) dels locals i en consulta per decidir-se, que comparteix el que pensa a Facebook i penja a Instagram allò amb què es deleix. Per tant, les empreses han de captar l’atenció d’aquest “prosumidor”, fer-lo partícip de les seves xarxes, de poc serveixen els anuncis web clàssics o els cupons de descompte. “És més fàcil que l’usuari parli bé de tu si li fas viure una bona experiència”, ha explicat Gómez i ho ha il·lustrat amb l’exemple de Nike, que a través de la seva aplicació ha aconseguit que els usuaris competeixin per ser els millors a la seva plataforma.
Segons @pepgomez cal exprémer el concepte SoLoMo en #marketing pq els “bàners” en web no són efectius, ens movem per recomanacions #SMWBCN
— L’Obrellaunes (@ObrellaunesUVIC) setembre 25, 2012
La Social Media Week té encara quatre dies per endavant per avaluar-ne el seguiment. Si bé la sala era plena, Twitter no ha estat pas un reguitzell de piulades amb l’etiqueta proposada per l’organització (#SMWBCN). A més, la cancel·lació d’algunes ponències ha generat sorpresa i alguna crítica. Nosaltres, hi tornem aquest dimecres amb la xapa de premsa a la solapa que, lluny de ser un passi lliure a tots els actes, és un element decoratiu més.